بریتانیا آماده مقابله نظامی با کره شمالی

بریتانیا درحال آماده ‌سازی خود به منظور مقابله احتمالی با کره شمالی است.

به گزارش ایسکانیوز، باتوجه به افزایش نگرانی‌ها نسبت به واکنش نظامی آمریکا به هرگونه آزمایش موشکی دیگر کره شمالی طبق گزارشات بریتانیا درحال آمادگی برای احتمال وقوع جنگ با پیونگ یانگ است.

یکی از این طرح‌ها که دیلی میل در گزارشی به آن پرداخت اعزام ناو اچ ام اس کویین الیزابت، جدیدترین ناو هواپیمابر بریتانیا حتی پیش از انجام سفرهای آزمایشی است.

یک مقام حاضر در کابینه دولت بریتانیا به دیلی میل گفت: ما تعداد زیادی کشتی برای اعزام داریم؛ ناوشکن‌های نوع 45؛ ناوچه‌های جنگی نوع 23. درصورت اجبار جدیدترین ناو هواپیمابر بریتانیا نیز ممکن است سریعا مورد استفاده قرار گیرد.

احتمال اعزام این ناو پیش از برنامه زمانی باعث قیاس این موضوع با آغاز جنگ فالکلند شده است. یک منبع نیروی دریایی به دیلی میل گفت: در فالکلند ما مجبور به واکنش در برابر آن اتفاق بودیم و ناو هواپیمابر HMS Illustrious سریعا وارد عمل شد. با این حال این واکنشی برای حفاظت از قلمرو بریتانیا بود. در این مورد (کره شمالی) بریتانیا بخشی از ائتلاف متحد جهانی خواهد بود. ما هر حمایتی که بتوانیم ارائه خواهیم داد.

مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد که بریتانیا به منظور مقابله با تهدیداتی مانند کره شمالی نیازمند تقویت بودجه دفاعی خود است. ماه گذشته نیز وی به بی بی سی گفته بود که بریتانیا در برد موشک های دوربرد هسته‌ای پیونگ یانگ قرار دارد.

وی گفته بود: آمریکا کاملا متعهد به دفاع از قلمرو خود، پایگاه‌ها و مردمش است اما این مساله شامل حال ما نیز می‌شود لندن به نسبت لس آنجلس به کره شمالی و موشک هایش نزدیکتر است.

کد خبر: 844679

وب گردی

وب گردی