کاهش فعالیت های صلیب سرخ در افغانستان

صلیب سرخ می گوید در پی کشته شدن 7 تن از کارکنان این سازمان در افغانستان ، مجبور به کاهش فعالیت هایش در این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، در اطلاعیه صلیب سرخ تاکید شده که فقدان شدید امنیت برای گروه‌های مددکار باعث چنین وضعی شده و برنامه کمک‌های بشردوستانه در افغانستان که چهارمین برنامه از نوع خود در جهان است و بیش از ۳۰ سال در این کشور جریان داشته، با مشکلات بسیار روبرو شده است.

به گزارش رویترز، مونیکا زانارهلی، مدیر برنامه‌های صلیب سرخ در افغانستان روز دوشنبه با بیان این مطلب در یک کنفرانس خبری گفت که «در معرض خطر قرار گرفتن حضور ما، بزرگترین دغدغه و چالش مان در افغانستان است.»

خانم زانارهلی گفت که تصمیم صلیب سرخ بویژه متوجه کاهش اقدامات بشردوستانه این سازمان در ولایات شمالی قندوز، فاریاب و بلخ خواهد بود.

مقامات صلیب سرخ می گویند در حال ارزیابی وضعیت جدید هستند و هنوز نمی توان گفت که چه تعداد از ۱۸۰۰ کارمند این سازمان در افغانستان تحت تاثیر این وضعیت قرار خواهند گرفت.

در ماه فوریه امسال صلیب سرخ ۶ تن از کارکنانش را در حمله به یک کاروان در شمال افغانستان از دست داد. در ماه سپتامبر نیز یک فیزیوتراپیست اسپانیایی این سازمان در شهر مزارشریف توسط یکی از بیمارانش کشته شد. همچنین چهار نفر از کارکنان طی یک سال گذشته ربوده شده‌اند.

بنا به برآوردهای نظامی ایالات متحده آمریکا، دولت افغانستان تنها بر حدود ۶۰ درصد از خاک این کشور کنترل دارد و بقیه تحت کنترل طالبان و دیگر گروه‌های شورشی است.

کد خبر: 844704

وب گردی

وب گردی