سالیانه بیش از 2 هزار نفر به شمار اعضای هیات علمی دانشگاه ها اضافه می شود

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سالیانه بین 2 تا 2 هزار و 500 نفر به تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور اضافه می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رضوان طلب امروز در سرسرای اداری دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله فراخوان جذب اعضای هیات علمی در شهریور و بهمن ماه اعلام می شود که زمان شانزدهمین فراخوان شهریور 96 بود.

وی افزود: زمان اصلی و تمدید آن روز جمعه گذشته پایان یافت اما به دلیل تقاضا، روز پنجشنبه هفته جاری به عنوان روز انجام فرآیندهای نهایی تعیین شده است.

رضوان طلب ادامه داد: در هر فراخوان حداقل بین 10 تا 12 هزار نفر ثبت نام می کنند که در غربالگری اولیه 50 درصد ریزش، و 50 درصد در مراحل کارگروه ها و مصاحبه ها به عنوان عضو هیات علمی پذیرفته می شوند.

وی بیان کرد: خروجی هر فراخوان به عنوان افرادی که عضو هیات علمی جدید می شوند در تمام دانشگاه های کشور بین یک هزار تا هزار و 200 نفر است.

وی گفت: هم اکنون 80 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه های کشور فعال هستند که شامل اعضای هیات علمی آزاد و سایر دانشگاه های دولتی هستند.

رتبه دانشگاه شهید چمران اهواز از نظر جذب اعضای هیات علمی 13 است

رضوان طلب اظهار کرد: رتبه دانشگاه شهید چمران اهواز از نظر جذب اعضای هیات علمی بین دانشگاه های کشور 13 است.
وی گفت: در طول چهار سال دولت یازدهم 341 پرونده از دانشگاه چمران برای مرکز جذب ارسال شده که 323 مورد در مرکز تایید شده، پنج مورد تایید نشده و در اولویت قرار نگرفته، 2 مورد از دستور کار خارج شده و 2 مورد دعوت به مصاحبه شده و 9 مورد در دست رسیدگی است.

وی اضافه کرد: از یکم شهریور 92 تا یکم مهر امسال، 165 پرونده از دانشگاه شهید چمران اهواز به مرکز جذب اعضای هیات علمی برای بررسی ارجاع شده که 156 مورد تایید شد.

رضوان طلب گفت: پنج پرونده نیز در اولویت قرار نگرفت، یک پرونده از دستور کار خارج شد، یک نفر دعوت به مصاحبه و 2 پرونده در دست رسیدگی است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بیش از 99 درصد پرونده هایی که در دانشگاه ها تائید می شوند در مرکز جذب نیز مورد تائید قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: در این چهار ساله 43 پرونده بورس از شهید چمران به مرکز ارجاع شده که 42 مورد تایید و یکی دعوت به مصاحبه شد.
رضوان طلب اضافه کرد: پرونده 18 نفر به عنوان طرح سربازی هیات علمی، به مرکز ارسال شده که همگی تائید شدند.

وی ادامه داد: 57 پرونده نیز برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی ارجاع شده که 54 مورد تایید شد و سه پرونده در دست بررسی است و همچنین پنج پرونده برای تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی قطعی به ما ارجاع شد که سه مورد تایید و یکی از دستور کار خارج و یکی در دست بررسی است.

وی گفت: 48 پرونده نیز از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی برای ما ارسال شد و همگی مورد تایید قرار گرفت.
رضوان طلب بیان کرد: پنج پرونده برای تایید معافیت کبر سن (یعنی معافیت و مقررات داخلی برای افرادی که سن آنها با موازین همخوانی ندارد) دریافت کرده که از این موارد 2 پرونده تائید و سه مورد جاری است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: برای جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها، نگاه تاریکخانه ای و سفارشی نداریم.

تفکیک تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی و ارتقای علمی
وی در ادامه اظهار کرد: پیش از این تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی به ارتقای رتبه علمی با هم گره خورده بود که به تازگی با پیشنهادی که به هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و تایید شد تفکیک بین تبدیل وضعیت استخدامی و ارتقای رتبه علمی صورت گرفت.
رضوان طلب در خصوص نقل و انتقالات ادامه داد: کار نقل و انتقال از وظایف ما نیست و وظیفه هیات اجرایی جذب دانشگاه مربوطه است.

وی بیان کرد: به تازگی مصوبه ای در هیات عالی جذب به تصویب رسید که نقل و انتقالات به تایید هیات مرکزی جذب وزارت علوم نیز برسد که یک باره یک مجموعه خالی از نیروهای کارآمد نشود.

وی گفت: پرونده های اعضای هیات علمی در مناطق محروم و کم برخوردار با سهولت و روان تر تایید می شود.

رضوان طلب همچنین در آئین آغاز سال تحصیلی دانشجویان تازه وارد دانشگاه شهید چمران اهواز در دانشکده علوم اظهار کرد: در مسیر پیشرفت کشور، اگر دانشجویان از راه ارایه پیشنهاد سازنده و پیگیری سالم پیش بروند همه مشکلات حل می شود.

وی ادامه داد: اگر دانشجویان روحیه نقادی بین خود را با رعایت ادبیات خاص دنبال کنند مشکلات کشور حل می شود و هیچ اراده ای نمی تواند مانع از این باشد که شما در آینده مدیران این جامعه هستید.

کد خبر: 844715

وب گردی

وب گردی