افزایش مرگبار طاعون در کشورهای مختلف

سازمان جهانی بهداشت می گوید شمار قربانیانی که بر اثر بیماریهای واگیرداری به مانند طاعون و ذات الریه جان خود را از دست می دهند رو به افزایش است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیلی استار، سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش قربانیان بیماری های واگیردار همچون طاعون و ذات الریه در جهان هشدار داد.

این سازمان طی همکاری با وزارت بهداشت ماداگاسکار تایید کرد بیش از 230 مورد ابتلا به طاعون در کشورهای مختلف جهان گزارش شده که بیشتر آنها اهل ماداگاسکار و کشورهای آفریقایی هستند و این روند می تواند خطر اپیدمی این بیماری مهلک را به دنبال داشته باشد.

در قرن 13 میلادی بیش از 50 میلیون نفر در اروپا به دلیل ابتلا به بیماری های واگیردار طاعون و ذات الریه که در آن زمان «مرگ سیاه» نامیده می شد، جان خود را از دست دادند.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده اند شرق و مرکز ماداگاسکار در حال حاضر بیشتر از هر نقطه جهان مستعد شیوع بیماری های واگیردار همچون طاعون و ذات الریه هستند. این سازمان، شیوع ذات الریه را مرگبارترین و سریعترین شکل از یک بیماری واگیردار توصیف کرد. این بیماری از طریق هوا منتقل می شود و در صورتی که کنترل نشود میزان مرگ و میر آن در کمترین زمان از 30 تا 100 درصد افزایش می یابد.

طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی تقریبا یک میلیون و 200 هزار دوز آنتی بیوتیک به ارزش 15 میلیون دلار برای ریشه کن کردن بیماری های واگیردار نیاز است. طاعون و ذات الریه دو بیماری واگیردار هستند که علائم آن شباهت زیادی به آنفولانزا داشته و معمولا با علائمی همچون تب ناگهانی، لرز، سردرد و ضعف بدن، حالت تهوع و استفراع در دوره نهفتگی 3 تا 7 روز آغاز می شود.

کد خبر: 844720

وب گردی

وب گردی