آشفته بازاری به نام پیش‌فروش خودروهای وارداتی/ حکایت سازمانی که فقط اطلاعیه صادر می‌کند

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با انتقاد از عملکرد سازمان حمایت گفت: این سازمان به عنوان متولی نظارت بر پیش فروش خودرو،هیچگونه نظارتی بر بازار ندارد و شرکت‌های غیرقانونی در این بازار جولان می‌دهند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ میثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به لزوم نظارت جدی و بدون تبعیض بر بازار خودرو گفت: علاقه و استقبال زیاد مردم به خودرو و کشش و سود بالای بازار آن موجب شده این بازار همیشه با حاشیه‌های فراوانی برخوردار باشد.

او ادامه داد: این حاشیه‌ها این بار در بازارخودرو‌های وارداتی نمود پیدا کرده است و سازمان حمایت به عنوان متولی نظارت بر این بخش به صورت گزینشی بر فعالیت شرکت‌ها نظارت می کند.

رضایی با اشاره به ایجاد رفتارهای انحصار گونه برخی شرکت‌های واردکننده خودرو گفت: رفتارهای گزینشی و برخی بخشنامه های سازمان حمایت بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری و نظر وزارت صنعت، ایجاد انحصار در بازار خودروهای وارداتی می کند.

او ادامه داد: صدور برخی دستوالعمل های غیر کارشناسی، نظارت گزینشی در پیش فروش ها و نبود نظارت کافی بر روی قیمت‌گذاری شرکت‌های نمایندگی رسمی، از دیگر مشکلاتی است که به دلیل رفتارها و عملکرد نامناسب سازمان حمایت در بازار خودروهای وارداتی شکل گرفته و در نهایت موجب ضرر بیشتر مصرف کنندگان شده است.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو همچنین به لزوم نظارت و عدالت در برخورد با تخلاف شرکتهای فعال در عرصه خودرو اشاره و خاطر نشان کرد: متولی اصلی نظارت بر این شرکت‌ها سازمان حمایت است که ظاهرا بازار را به حال خود ر‌ها کرده و پس از گزارش‌های متعددی که رسانه‌ها به این موضوع پرداختند، تنها به صدور اطلاعیه‌ای بسنده می کند.

رضایی ادامه داد: چطور می شود در بحث پیش فروش خودرو یک شرکت بزرگ خودروسازی اقدام به پیش فروش غیر قانونی آن هم با مبلغ بیشتر از دستور العملی که سازمان حمایت اعلام کرده می کند و علی رغم اعتراض و شکایت مشتریان کسی برخوردی با آن خودروساز انجام نمی دهد؟

او با اشاره به رویه غلط سازمان حمایت در برخورد با شرکتهای متخلف گفت: ظاهرا این سازمان به جز صدور بیانیه و بخشنامه وظیفه دیگری برای خود متصور نیست و نقش اثرگذاری در بازار ندارد و از طرفی برای پاسخگویی حضور مسئولان در جلسات را بهانه کرده و از پاسخگویی طفره می‌روند.

منبع: میزان

401

کد خبر: 844723

وب گردی

وب گردی