عطوان: ترامپ به دنبال آغاز کردن جنگی با ایران یا کره شمالی است

نویسنده مشهور جهان عرب نوشت که رئیس جمهور آمریکا به دنبال آغاز کردن جنگی با ایران یا کره شمالی است.

به گزارش ایسکانیوز ، «عبدالباری عطوان» نویسنده سرشناس جهان عرب طی یادداشتی در روزنامه «رای الیوم» نوشت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به دنبال آغاز کردن جنگی با ایران یا کره شمالی است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به خرید سامانه‌های پدافند موشکی از سوی عربستان و رقابت تسلیحاتی که روسیه و آمریکا در منطقه پشتیبانی می‌کنند، آمده است که ترامپ می‌خواهد جنگی را آغاز کند اما اینکه ایران یا کره شمالی هدف آن باشد را فقط خودش می‌داند.

عطوان با اشاره به این جمله ترامپ که گفته بود «در آرامش قبل از طوفان قرار داریم» احتمال داد وی به دلیل اینکه تمایل ندارد دو جنگ را با دو کشور قدرتمند پیش ببرد، سعی می‌کند گزینه راحت‌تر را انتخاب کند و آن ایران است.

این نویسنده، با بیان اینکه تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، زمینه‌چینی برای این مسئله است، تاکید کرد او برای بستن دهان منتقدان خود، حاضر است این کار را (خارج شدن از توافق هسته‌ای) انجام دهد.

ترامپ اگر تا 6 روز دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام نکند و بررسی این مسئله را به کنگره بفرستد، قانونگذاران آمریکایی 60 روز فرصت خواهند داشت که درباره بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تصمیم بگیرند.

وبگاه «المانیتور» نیز پیشتر نوشته بود طرح «اینارا» (INARA) که از سوی سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا تدوین شده، به کنگره اجازه می‌دهد تمام یا برخی از 4 بسته تحریمی هسته‌ای اصلی را علیه ایران بازگرداند و دلیل کافی به تهران برای خروج از توافق ارائه کند.

کد خبر: 844768

وب گردی

وب گردی