اختصاص 240 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان از اختصاص 240 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد و افزود: این رقم هر چند که محدود است اما می‌تواند زمینه ساز توسعه اشتغال در سطح استان باشد.

به گزارش ایسکانیوز، سکینه اشرفی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان در زمینه جذب تسهیلات در سنوات قبل عملکرد خوبی داشته است.

وی گفت: 320 عنوان شغلی در سامانه تعریف شده که در این بین باید به صنایع دستی نگاه متفاوت و برجسته‌ای داشته باشیم.

معاون استاندار با مهم خواندن نقش نظارت و هدفمندی در اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی گفت: توسعه نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر طرح‌های اشتغالی می‌تواند مهم و موثر است و اعطای تسهیلات به نحوی باشد که ضمن ثبات در اشتغال پایدار، ارزش افزوده ایجاد کند.

اشرفی بر انجام مطالعات فراگیر قبل از روند اعطای تسهیلات تاکید کرد و گفت: برهمین اساس تشکیل کمیته مطالعاتی تخصصی و سنتز مطالعات موجود برای دستیابی به نتایج مطلوب ضروری است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی در این زمینه نقش تسهیل گر را برای متقاضیان داشته باشند، افزود: توزیع اعتبارات باید به گونه‌ای باشد که دسترسی همه مراکز جمعیتی از جمله روستاها برای جذب این اعتبارات یکسان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بر تدوین شیوه نامه استانی برای اعطای این تسهیلات تأکید کرد و افزود: شیوه نامه اجرایی بنا به مقتضیات استانی و محلی باید طراحی و نیازهای خاص استان در این شیوه نامه دیده شود.

900

کد خبر: 844857

وب گردی

وب گردی