آقای روحانی به کاهش سرعت رشد علم می‌گویند پیروزی اخلاقی!

دبیر سیاسی تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: آقای روحانی پیشرفت‌های کشور را مرهون پیشرفت‌های علمی می داند اما به کاهش سرعت رشد علم گفتند پیروزی اخلاقی!

به گزارش ایسکانیوز، توانا دبیر سیاسی تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اتفاقی که امروز در خصوص برجام در حال وقوع است در واقع خط بطلانی است بر تئوری نگاه برو‌ن‌زایی که دولت آقای روحانی در حوزه‌ی سیاست خارجیدنبال می‌کردند.

مواضع رئیس جمهور سیاستمدارانه نبود

وی با بیان این مطلب که قطع به یقین مواضع رئیس جمهور در دانشگاه تهران، نه تنها سیاستمدارانه نبود، بلکه از حداقل فاکتورهای منطقی به دور بود. افزود: این‌که برجام برای ما پیروزی اخلاقی بود یعنی چه؟ یعنی پیش از برجام و زمانی که غنی سازی ۲۰ درصدی و پیشرفت‌های شگرف هسته‌ای داشتیم، کار غیراخلاقی می‌کردیم؟

صحبت های آقای روحانی پر از ابهام بود

دبیر سیاسی تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: صحبت‌های رئیس جمهور حقیقتاً پر از نقاط ابهام و تناقض بود. از یک طرف پیشرفت‌های کشور را مرهون پیشرفت‌های علمی معرفی کردند و از طرف دیگر، به کندشدن سرعت رشد کشور در علم هسته‌ای گفتند پیروزی اخلاقی!

چرا تریبونی برای انتقاد به دانشجویان داده نشد؟

توانا در خصوص سخنان رئیس جمهور با موضوع آزادی بیان و اندیشه خاطر نشان کرد: آقای روحانی از یک طرف بر قانون و آزادی اندیشه و بیان تأکید کردند و از طرف دیگر، به دانشجویان تریبونی برای مطرح کردن خواسته‌ها و انتقاداتشان ندادند! ترکیب جمعیت داخل سالن را بررسی بفرمایید، چند درصد جمعیت حاضر دانشجو بودند؟

چرا وزیر علوم معرفی نمی شود؟

وی با اشاره به تعلل دولت در معرفی وزیر علوم یادآور شد: چگونه آقای رئیس جمهور مدعی اهمیت به ساحت علم و دانشگاه هستند در صورتی که خلاف قانون عمل کرده‌اند و همچنان وزیر علوم را معرفی نکرده‌اند؟

منتقدان خشونت طلب نیستند

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان این مطلب که رئیس جمهور چگونه از تشویق منتقدان سخن می‌گویند و سعی بر تطهیر قانون‌شکنان و یاغیان نظام در سال ۸۸ دارند، افزود: مگر نگفتند نباید کسی را به خاطر گرم کردن تنور انتخابات مورد عتاب قرار داد؟ پس چرا به حدود ۴۰ درصد از مردم گفتند خشونت طلب؟

نتیجه ی این بی صداقتی ها سلب اعتماد است

توانا در پایان خاطر نشان کرد: دانشجویان منتقد با دیدن این تناقضات و بی‌صداقتی‌های آشکار، قطعاً اعتماد خود به روحانی و مسئولیتش را از دست خواهند داد و این چهره با ادامه‌ی این رفتارها، دیگر قابل بازسازی نخواهد شد.

کد خبر: 844880

وب گردی

وب گردی