تقاضای سرمایه‌گذاری 4.1 میلیارد دلاری شرکت های خارجی برای همکاری در بخش انرژی تجدیدپذیر

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه هم‌اکنون 4.1 میلیارد دلار تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی در بخش توسعه انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد گفت: کشورهای آلمان، اتحادیه اروپا، ایتالیا، فرانسه، اتریش، آسیای شرقی، کره‌جنوبی، مالزی و چین در بخش انرژی تجدیدپذیر در ایران همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدمحمد صادق‌زاده معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان ساتبا در حاشیه پنجمین کنفرانس انرژی بادی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرایط توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور فراهم شده است و برای اینکه بخش خصوصی به صورت جدی در این عرصه ورود پیدا کند، سازمان ساتبا از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند.

او با اشاره به اینکه دولت در حوزه بهره‌وری انرژی ورود پیدا کرده است گفت: با توسعه انرژی های تجدیدپذیر سعی براین داریم که بهره‌وری انرژی را تبدیل به یک فعالیت اقتصادی کنیم. در این خصوص کارهای فرهنگی زیادی صورت گرفته است. برای اینکه این امر مهم محقق شود باید سازمان برنامه و بودجه حمایت‌های اساسی از این موضوع به عمل آورند.

صادق‌زاده تصریح کرد:هم اکنون مشکلی در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش انرژی های تجدیدپذیر نداریم و اعلام قیمت خرید تضمینی برق مشکل جذب سرمایه را برطرف کرده است تا جاییکه ظرف چندماه آینده چندین نیروگاه در کشور به بهره‌برداری خواهند رسید.

صادق‌زاده ادامه داد: حدود 400 میلیون دلار سرمایه تبدیل به احداث نیروگاه شده و حدود 1.5 میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد کشور شده که نیروگاههای آن در حال نصب است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه هم‌اکنون 4.1 میلیارد دلار تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی در بخش توسعه انرژیهای تجدیدپذیر وجود دارد گفت: برای انجام 5هزار مگاوات حدود 8تا 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

او ادامه داد: کشورهای آلمان، اتحادیه اروپا، ایتالیا، فرانسه، اتریش، آسیای شرقی، کره‌جنوبی، مالزی و چین در بخش انرژی تجدیدپذیر در ایران همکاری می‌کنند.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: شرکت توتال که چند ماه گذشته در بخش نفت و گاز ایران ورود پیدا کرده است براساس آن نیز در حوزه انرژی تجدیدپذیر همکاری خواهند داشت.

برهمین اساس توتال 22درصد سهام شرکت ارن را خریداری کرده و پیش بینی می‌شود در 5سال آینده سهام دار این شرکت شود.

402

کد خبر: 844939

وب گردی

وب گردی