تغییر تعرفه واردات موبایل تغییر خواهد کرد؟

رییس کل گمرک گفت: تغییر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه یا تغییر مالیات بر ارزش افزوده در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز؛ صبح امروز جلسه طرح اجرای رجیستری گوشی های تلفن همراه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر صنعت ،معدن و تجارت و رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون وزیر اقتصاد برگزار شد.

فرود عسگری رئیس‌کل گمرک با اشاره به ارایه تسهیلات برای واردات قانونی گوشی موبایل گفت: واردکنندگانی که برندشان ثبت شده و ثبت سفارش می‌کنند، از مسیر سبز گمرکی استفاده خواهند کرد و همچنین برای کمک نقدینگی به آنها برای ترخیص کالا از تسهیلات بانکی کمک خواهیم گرفت.

او همچنین از بررسی کاهش مبلغ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده روی تعرفه واردات گوشی تلفن همراه برای کاهش هزینه واردات قانونی خبر داد و گفت: کاهش تعرفه واردات موبایل یا مالیات بر ارزش افزوده در دست بررسی است.

شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه اظهار داشت: با اجرای رجیستری در صدد ایجاد شرایط مناسب برای تولید داخلی هستیم و به‌ تدریج این شیوه ‌در حوزه‌های دیگر نیز اعمال خواهیم کرد تا شاهد انضباط در واردات و توزیع در کشور باشد.

وزیر صنعت معدن و تجارت در پایان این نشست با اشاره به اجرای طرح رجستری گوشی تلفن همراه از ۲۸ مهر ماه گفت:این طرح با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی خواهد شد.

او افزود :وزارت صنعت در بخش مصرف کنندگان و مذاکره با وارد کنندگان همکاری خواهد کرد.

402

کد خبر: 844975

وب گردی

وب گردی