باید برای پرورش مدیران انقلابی تلاش کنیم

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد وظیفه اصلی دانشگاه‌ها تربیت مدیران آینده کشور است، باید در این موضوع یعنی پرورش مدیران انقلابی تلاش‌های زیادی انجام دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، نشست خبری رئیس سازمان دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در سفارت سابق آمریکا (لانه جاسوسی) برگزار شد.

داوود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی در این نشست گفت: اهمیت دانشگاه بر کسی پوشیده نیست، زیرا موتور محرک کشور در دستان دانشجویان، استادان و دانشگاه‌ها قرار دارد. بنابراین امیدواریم هر چه زودتر وزارت علوم به ثبات برسد و آقای رئیس جمهور شخصی را به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت فرهنگی‌ دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه اقدامات فرهنگی بسیاری در دانشگاه‌ها صورت گرفته است اما باید بگویم که وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها آن‌طوری که باید باشد، نیست. محیط دانشگاه باید محیط طهارت و معنویت باشد، البته ما با اردوهای راهیان نور، یادواره شهدا و ... توانسته‌ایم بخشی از کارهای فرهنگی را در دانشگاه دنبال کنیم اما باید بگویم که کار بسیاری وجود دارد و ما از مسئولان می‌خواهیم که از دانشجویان بسیجی و سازمان بسیج دانشجویان برای اقدامات بیشتر فرهنگی در دانشگاه‌ها حمایت کنند.

گودرزی ادامه داد: همان‌طور که گفتم در نگاه کلان یعنی در 38 سال گذشته اقدامات فرهنگی زیادی در دانشگاه‌ها صورت گرفته است زیرا همین مدافعان حرم در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده‌اند که به تاکید رهبر معظم انقلاب شهید حججی سخنگوی نسلی است که این راه را انتخاب کردند. بنابراین امثال شهید حججی نشان داده‌اند که علی‌رغم همه سختی‌ها فرهنگ عاشورایی در میان دانشجویان ایرانی وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی افزود:‌ ما به دنبال تقویت جریان‌های انقلابی در دانشگاه‌ها هستیم و نمی‌خواهیم این جریان‌ها را محدود کنیم. از طرفی هم ما موفق شدیم دبیرخانه‌هایی را در استان‌های مختلف کشور برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی راه‌اندازی کنیم. ما با یک جریان گسترده غیر‌انقلابی از ابتدای تاسیس انقلاب اسلامی تا‌کنون مواجه بودیم و هستیم. کاری به دسته‌بندی‌های سیاسی انقلاب یعنی اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم زیرا همه زیر چتر انقلاب اسلامی قرار دارند.

گودرزی بسیج دانشجویی را یک تشکل انقلابی ارزیابی کرد و افزود: ما برنامه‌های زیادی را برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی ترتیب داده‌ایم. از طرفی هم نباید فراموش کرد که دانشجویان بسیجی به دنبال روشنگری و مطالبه‌گری از مسئولان و همچنین اردوهای جهادی برای رفع محرومیت از کشور هستند. یکی از وظایف اصلی دانشگاه‌ها تربیت مدیران آینده کشور است و ما باید در این موضوع یعنی پرورش مدیران انقلابی تلاش‌های زیادی را انجام دهیم.

کد خبر: 845002

وب گردی

وب گردی