برخی فیلم‌های سینمایی آسیب‌های اجتماعی را تشدید کرده است

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور، با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت های حوزه سینما تاکنون تاثیرگذار بوده است، گفت: اما در این میان برخی از این ساخته های سینما خودشان موجب بوجود آمدن آسیب های اجتماعی و فرهنگی هستند.

تقی رستم‌وندی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره مهم ترین اولویت های حوزه فرهنگی کشور، اظهار کرد: سال هاست که دشمن در حوزه فرهنگ، تهاجم فرهنگی را وارد فضای کشور کرده است اما وقتی در محیط فرهنگی خطی شکسته شود، باید توصیه های دیده بانان جامعه را جدی گرفت.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به عنوان دیده بان جامعه نزدیک به 20 سال است که وجود دشمن در فضای فکری و فرهنگی را به ما گوشزد می کند و در واقع این ما هستیم که این موضوع را جدی نمی گیریم و برای حل این مشکل کم کاری می کنیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور همچنین با اشاره به لزوم گسترش بحث مدیریت جهادی در رسانه، تاکید کرد: درست است که در همه رسانه ها نسبت به مبحث مدیریت جهادی کم کاری شده اما به عنوان کسی که در رسانه کار کردم به خوبی می دانم که منابع مالی و انسانی در سازمان به گونه ای است که این کار را با مشکل مواجه می کند.

رستم وندی با اشاره به اینکه در وزارت کشور رسانه ای نداریم، گفت: درون وزارت کشور رسانه برای برجسته سازی وجود ندارد اما توانایی گردآوری ستادی که بتواند حداقل 7 دستگاه فرهنگی را نسبت به موضوع فرهنگ و آسیب های اجتماعی هماهنگ کند، داریم.

وی در ادامه به لزوم ایجاد فعالیت های تاثیرگذار و جریان بخش فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه رسانه کارهای بسیاری انجام شده اما ما به دنبال فعالیت های تاثیرگذار و جریان بخش هستیم. بیشتر فعالیت های حوزه سینما تاکنون تاثیرگذار بوده اما در این میان برخی از این ساخته های سینما خودشان موجب بوجود آمدن آسیب های اجتماعی و فرهنگی هستند.

این مدیر فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: خوشبختانه عده ای در وزارت ارشاد موظف شده اند که در تعامل فیلم با آسیب های اجتماعی جامعه بیشتر مراقبت کنند تا خود فیلم مروج این مشکلات نباشد.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور گفت: فضای فیلم سازی در کشور به گونه ای است که فیلمسازان خودشان آزادانه فعالیت می کنند. ما تنها خط مشی های کلی را برایشان تعیین می کنیم و مابقی را به خودشان می سپاریم.

وی با اشاره به اینکه باید جریان های فیلم سازی همسو با نظام را تقویت کنیم، گفت: ما می توانیم در قالب مدیریت، جریانی را بوجود آوریم که بانی ساخت فیلم های بیشتری همسو با نظام شود؛ اما این جریان سازی هنوز بوجود نیامده است.

رستم وندی در پایان نیز درباره لغو کنسرت ها و چلش هایی که در این حوزه به وجود آمده است، اظهار کرد: کنسرت ها باید با روال قانونی تعیین شده برگزار شوند.

503

کد خبر: 845052

وب گردی

وب گردی