زیردریایی های هسته ای آمریکا در مسیر کره جنوبی

"یو اس اس" میشیگان، یکی از قدرتمندترین زیر دریایی های دنیا در جریان تهدیدهای کره شمالی وارد کره جنوبی نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، یواس‌اس میشیگان با وزن ۱۸ هزار متریک‌ تن به ۵۴ موشک تام‌هاوک مسلح است که می‌تواند اهدافی در ۱۴۰۰ مایل آن طرفتر را هدف قرار دهد. روزنامه چوسان ایلبو گزارش داد، به دنبال این زیر دریایی، ناو هواپیمابر یواس‌اس رونالد ریگان هم به‌زودی عازم کره‌جنوبی می‌شود.

در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره که ناشی از پرتاب‌های موشکی و آزمایش‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ است، ایالات متحده آمریکا در حال تقویت حضور نظامی‌اش در کره‌جنوبی است. این تحرکات نظامی کره‌شمالی مغایر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

در تازه‌ترین مورد، کره‌شمالی در ۱۵ سپتامبر یک موشک بالستیک پرتاب کرد که از فراز ژاپن گذشت و ۲۰ دقیقه پس از پرتاب در شمال اقیانوس آرام سقوط کرد. در این دوره بحرانی، کره‌شمالی با واشنگتن تبادل تهدید داشتند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین حضورش در مجمع عمومی تهدید کرد که اگر مجبور شود از کشور و یا متحدانش دفاع کند، کره‌شمالی را "کلا منهدم" می‌کند. کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی هم در بیانیه‌ای نسبت به "عالی‌ترین سطح تدابیر انتقام‌جویانه در طول تاریخ" به سخنان ترامپ واکنش نشان داد.

یواس‌اس میشیگان، یک زیر دریایی هسته‌ای کلاس اوهایو است؛ یکی از ۱۸ زیر دریایی فعال در نیروی دریایی آمریکا که می‌تواند به ۲۴ موشک بالستیک ترایدنت I و II مجهز شود. هر کدام از موشک‌های ترایدنت I قادر به حمل هشت کلاهک ۱۰۰ کیلوتنی هستند و هر موشک ترایدنت II می‌تواند ۱۴ و یا هشت کلاهک با قابلیت انفجاری ۴۷۵ کیلوتنی حمل کند. برای مقایسه قدرت انفجاری این موشک‌های بالستیک می‌توان گفت که بمبی که هیروشیما را سال ۱۹۴۵ در ژاپن ویران کرد، تنها یک انفجار ۱۲-۱۸ کیلوتنی داشت.

کد خبر: 845063

وب گردی

وب گردی