تشکل های دانشجویی باید در برخورداری از مزایا برابر باشند

قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: اگر ترس از حضور آزاد دانشجویان در دانشگاه وجود دارد نه تنها رئیس جمهور بلکه سایر مسئولین برای حفظ ژستِ دانشجو محوریشان، نباید استقلال دانشگاه را نشانه بگیرند.

مهرداد پولادی در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز در خصوص فضای فعالیت تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها گفت: دانشگاه تهران به عنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور همچنان روح آزادی خواهی و فعالیت دانشجویی را حفظ کرده و در قیاس با سایر دانشگاه های کشور از فضای مطلوب تری برخوردار است.

قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، استقلال دانشگاه ها را ویژگی مطلوب و ارزشمند آنها دانست و افزود: استقلال دانشگاه برای تحقق، مولفه هایی دارد که همواره دغدغه بدنه دانشجویی بوده است.

وی خواست نهایی تشکل های عدالت طلب را برابری در برخورداری از مزایا دانست و گفت: باید در برخورداری از مزایا برابری وجود داشته باشد تا آن تشکلی که گفتمان برتر را دارا است بتواند در عرصه فعالیت دانشجویی ظهور و بروز پیدا کند.

پولادی به دستاوردهای دولت در مذاکرات هسته ای اشاره و اظهار کرد: حداقلی ترین دستاورد دولت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات تجربه ی سر یک میز نشستن با قدرت های بزرگ جهان است. اینکه می گویند قدرت های بزرگ جهان ماهیت استثماری خود را در دهه های پیش به جهانیان نشان دادند لذا نباید با آنها مذاکره کرد؛ یک بهانه است و نتیجه آن انزوای ایران در عرصه جهانی بود.

وی افزود: برجام یک سند حقوقی و سیاسی است لذا اینکه مخالفان آن با نرسیدن به دستاوردهای اقتصادی آن را ناموفق و غیر اجرایی میداند مغالطه است. برجام به طور غیر مستقیم سیلی از سرمایه گذاری را به کشور روانه کرد که بیان قطعی ناموفق یا موفق بودن آن صحیح به نظر نمی رسد.

قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در خصوص اجازه ندادن به تشکل های دانشجویی برای سخنرانی در مراسم آغاز سال تحصیلی که چند روز پیش در دانشگاه تهران با حضور رئیس جمهوری برگزار شد؛ گفت: یکی از مسائلی که همواره اینگونه حضور مسئولان در دانشگاه را، تحت شعاع قرار میدهد دانشجو گزینی برای تکمیل صندلی های سالن است. متاسفانه این چینش و مهندسی حضور سالهاست استقلال دانشگاه را نشانه رفته است و نهایتا تشکلهایی که بدنه شان غالب دانشجوها را تشکیل می دهد با کارت دعوت به تعداد بسیار محدود به برنامه دعوت میشوند.

پولادی ادامه داد: اگر ترس از حضور آزاد دانشجویان در دانشگاه وجود دارد نه تنها رئیس جمهور بلکه سایر مسئولین برای حفظ ژستِ دانشجو محوریشان، نباید استقلال دانشگاه را نشانه بگیرند.

وی با بیان این نکته که وزارت علوم باید وزیری از جنس دانشگاه داشته باشد گفت: وزیر آینده علوم باید فردی باشد که در فراز و نشیب دانشگاه به جای آنکه به فکر جایگاه خود یا قضاوت شدن باشد، پشتیبان دانشگاه و دانشجو باشد و خط قرمزش «دانشگاه مستقل» باشد.

قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بها دادن به نقش دانشجو در تصمیم گیری های دانشگاه را از ویژگی های یک وزیر علوم خواند و افزود: باید برگزاری شوراهای فرهنگی و چیزهایی از این دست از حالت تصنعی خارج شود و محور تصمیم گیری از صرف مدیران، بین دانشجویان، اساتید و مدیران تقسیم شود تا پذیرش مصوبات و اجرای آن عملیاتی تر شود.

پولادی دوری اغلب وزرا از دانشجویان را منجر به فاصله گرفتن بدنه مدیریتی با دانشجوها و برگزاری جلسات متوالی با نماینده دانشجویان و اساتید را از اقدامات لازم وزیر آینده علوم دانست.

کد خبر: 845106

وب گردی

وب گردی