طرح‌های نظارتی بر نرخ جمعیت استان سمنان اجرا می‌شود

معاون استاندار سمنان گفت: طرح‌های نظارتی بر نرخ جمعیت استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمود قنبری بعدازظهر امروز د جلسه شورای راهبردی جمعیت اظهار داشت: کنترل جمعیت و جلوگیری از کاهش جمعیت یکی از وظایف خطیر دولت است چراکه نرخ جمعیت در محوریت تمام تصمیم‌گیری‌ها و طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای جامعه است.

وی افزود: طرح‌های نظارت بر نرخ جمعیت استان سمنان تدوین و اجرایی می‌شود و این مهم یکی از اولویت‌های اصلی در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای این استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه افت بیش‌ازحد جمعیت یک خطر برای این نظام محسوب می‌شود ابراز کرد: افزایش جمعیت جوان کشور یکی از رویکردهای مهم دولت است و این مهم در تعیین سرنوشت کشور نیز اثرگذار است. جمعیت یک استان شاخصه اصلی در ارزیابی‌های توسعه‌ای است و باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست اظهار داشت: هجمه‌های فرهنگی دشمنان بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته و باید نسبت به این موضوع اقدامات لازم را برای مقابله و دفاع از کشور فراهم آوریم.

وی اضافه کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان سمنان برای تحکیم بنیان خانواده در دستور کار مسئولان دستگاه‌های فرهنگی استان قرار گیرد.

سو قندی تصریح کرد: در ارائه گزارش‌های دستگاه‌های مربوطه شفاف‌سازی انجام شود و از ارائه گزارش‌های کلی بپرهیزیم چراکه این مهم نیازمند آمار دقیق برای برنامه‌ریزی فرهنگی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

کد خبر: 845126

وب گردی

وب گردی