به کارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار جرم محسوب می‌شود/  اخراج 74 تبعه خارجی در لرستان

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: به موجب ماده 181 قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود که در همین راستا طی شش ماهه نخست سال 96بیش از 13 کارفرما که اتباع خارجی غیرمجاز را بکارگیری کرده‌اند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، علی آشتاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز در استان طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از 443 مورد بازرسی در این خصوص توسط بازرسان کار انجام شد که منجر به شناسایی بیش از 74 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان شد و با همکاری نیروهای انتظامی از کشور اخراج شدند.

وی تأکید کرد: با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده جوانان از فرصت‌های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از محیط‌های کاری استان در دستور کار قرار دارد.

آشتاب یادآور شد: به موجب ماده 181 قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود که در همین راستا طی شش ماهه نخست سال 96بیش از 13 کارفرما که اتباع خارجی غیرمجاز را بکارگیری کرده‌اند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان تصریح کرد: در مجموع 69 نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

وی با اشاره به قوانین بکارگیری اتباع بیگانه خاطرنشان کرد: واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار می‌گیرند به استناد بند(ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ضمن معرفی به مراجع قضایی روزانه مبلغ 154 هزار تومان جریمه خواهند شد.

901

کد خبر: 845132

وب گردی

وب گردی