کاهش محبوبیت ترامپ در آمریکا

نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که میزان رضایت از عملکرد دونالد ترامپ پس از مراسم تحلیف در ماه ژانویه، در همه 50 ایالت این کشور کاهش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترتی هیل؛ نتایج نظرسنجی جدید موسسه مورنینگ کانسالت نشان می دهد میزان محبوبیت دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا- پس از مراسم تحلیف در ماه ژانویه، در همه 50 ایالت این کشور کاهش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی عملکرد ملی ترامپ هم از ماه ژانویه 2017 رو به کاهش بوده است. در ماه سپتامبر، 43 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد ملی ترامپ راضی بوده اند. این در حالی است که 52 درصد عملکرد رئیس جمهور آمریکا در سطح ملی را رد کرده اند. این در حالی است که در ماه ژانویه 39 درصد از عملکرد ملی ترامپ ناراضی بودند.

در این نظرسنجی آمده است: اکثریت رای دهندگان به ترامپ در 25 ایالت آمریکا از سیاست های داخلی او ناراضی هستند و عدم رضایت آنها در ماه سپتامبر به پایین ترین سطح رسیده است. ایالات میشیگان، ویسکانسین، آیووا و پنسیلوانیا از مهمترین ایالات آمریکا هستند که در انتخابات 2016 حامی ترامپ بودند. میزان محبوبیت ترامپ و رضایت از عملکرد ملی وی در این ایالات با کاهش نسبتا زیادی همراه بوده است. پنجاه و یک درصد از رای دهندگان به ترامپ در ایالات نوادا و آریزونا عملکرد کاری ترامپ را تایید نکرده اند. در ایالت های فلوریدا، جورجیا و کارولینای شمالی میزان رضایت از عملکرد ملی ترامپ به نصف رسیده است. با این حال، میزان رضایت اکثریت رای دهندگان از ترامپ در 12 ایالت آمریکا از جمله وایومینگ، ویرجینیای غربی، آلاباما و لوئیزیانا همچنان ثابت مانده است.

این نظرسنجی از 20 ژانویه تا 26 سپتامبر و با شرکت 472 هزار و 32 رای دهنده انجام شده است.

گفته می شود یکی از مهمترین دلایل کاهش میزان رضایت از عملکرد ملی ترامپ، تلاش وی برای لغو لایحه بهداشت و درمان اوباما موسوم به اوباما کِر و جایگزین کردن آن با ترامپ کِر و کشیدن دیوار مرزی در جنوب این کشور است.

نتایج نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» نیز نشان داد، سطح محبوبیت ترامپ در شهرهای کوچک و بخش‎های روستایی -که 15 درصد از جمعیت کل آمریکا را تشکیل می دهند- کاهش یافته است.

کد خبر: 845216

وب گردی

وب گردی