افزایش بی سابقه حملات هوایی آمریکا در افغانستان

گزارش جدید فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا نشان می‌دهد حملات هوایی این کشور در افغانستان در ماه گذشته میلادی افزایش چشم‌گیری داشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، ارتش آمریکا در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، 50 درصد حملات هوایی بیشتری علیه طالبان و داعش در افغانستان انجام داده است.

در گزارش فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا آمده است: «این افزایش می‌تواند با رویکرد جدید رئیس جمهور برای هدف قرار دادن شدیدتر گروه‌های تروریستی که ثبات و امنیت مردم افغانستان را تهدید می‌کنند، ارتباط داشته باشد.»

در این گزارش آمده است در ماه گذشته میلادی، ارتش آمریکا از 751 بمب در افغانستان استفاده کرده است. این بیشترین تعداد بمب استفاده شده در یک ماه در 7 سال اخیر در افغانستان محسوب می‌شود.

در این گزارش همچنین به استقرار 6 جنگنده اف-16 در پایگاه هوایی بگرام اشاره شده است. همچنین، این گزارش اعلام کرده است بمب‌افکن‌های راهبردی بی-52 در افغانستان ماموریت‌های بیشتری انجام داده اند که «ظرفیت حمله» بیشتری برای مبارزه علیه گروه‌های تروریستی در این کشور را به همراه داشته است.

در ماه اوت سال 2012، آمریکا از 589 بمب در افغانستان استفاده کرد. این در حالی است که آمریکا در 9 ماه اخیر، 3238 بمب را در افغانستان رها کرده است.

دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا-- در سخنرانی خود در تاریخ 21 اوت، راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان را اعلام کرد. این راهبرد جدید، به فرماندهان نظامی آمریکا در انجام حملات، آزادی بیشتری می‌دهد. وی همچنین گفت تا زمانی که تهدیدهای تروریستی در افغانستان به پایان برسد، نیروهای نظامی آمریکا در این کشور باقی خواهند ماند.

وی همچنین اعلام کرد تصمیم گرفته است نیروهای نظامی بیشتری در افغانستان مستقر کند. با این‌حال، وی از ارائه جزئیات بیشتر در این‌باره خودداری کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت به فرماندهان نظامی این کشور دستور داده شده است بر نابودی نیروهای تروریستی تمرکز کنند و تمام تلاش‌ها برای سازندگی در افغانستان را کنار بگذارند.

در حال حاضر، 8400 نیروی آمریکایی در کنار 5000 نفر از نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان حضور دارند.

کد خبر: 845219

وب گردی

وب گردی