ماله کشی اظهارات سفیر اسرائیل در سازمان یونسکو

به دنبال اظهارات سفیر اسرائیل در سازمان یونسکو مبنی بر این که سمت مدیرکلی اعراب‌ در این سازمان کسر شأنی برای اسرائیل و یونسکو است، وزارت خارجه اسرائیل درصدد دلجویی از مصر برآمد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت النشره، وزارت خارجه اسرائیل در بیانیه‌ای اظهار داشت: یووال روتیم، مدیرکل این وزارتخانه با حازم خیرت، سفیر مصر در اسرائیل تماس تلفنی برقرار کرده است.

روتیم در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرده، سفیر اسرائیل در سازمان یونسکو آن چه به وی نسبت داده شده را اظهار نکرده و اصلا این اظهارات به منزله موضع اسرائیل نیست.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تصریح کرد، مصر هم‌پیمان قوی اسرائیل است همانگونه که صلح بین دو دولت ، صلحی استراتژیک و محور اصلی در سیاست خارجه اسرائیل است.

پیشتر "کرمل شاما هکوهن" سفیر اسرائیل در یونسکو گفته بود، حضور دو کاندیدای عرب برای احراز پست مدیرکلی این سازمان کسر شأنی برای اسرائیل و همچنین یونسکو است.

" حمد بن عبدالعزیز کواری " وزیر پیشین فرهنگ قطر در نتایج نخستین دور رای گیری برای پست مدیرکلی یونسکو ۱۹ رای را به دست آورد. این انتخابات در پاریس و برای احراز پست مدیرکلی یونسکو برگزار شد.

برای احراز این پست هفت نامزد به رقابت می‌پردازند که سه تن آنها اعرابی از لبنان، مصر و قطر هستند. مشیره خطاب، کاندیدای مصری ۱۱ رای، ویرا خوری، کاندیدای لبنانی شش رای و اودریه ازولای، کاندیدادی فرانسوی ۱۳ رای کسب کردند.

انتخابات پست مدیرکلی یونسکو در چندین مرحله برگزار می‌شود که از ۹ اکتبر در پاریس آغاز شده و روز جمعه خاتمه می‌یابد.

کد خبر: 845299

وب گردی

وب گردی