یگان ها با تامین امنیت  کار پلیس  را سبک‌تر می کنند تا به جرائم سازمان یافته بپردازد

سردار مومنی گفت: یگان های حفاظت ضابط قوه قضائیه هستند،برای دستگاه قضا قابل استناد است و فرایندها را کوتاه و کار ها تسهیل و مستقیم جرائم مشهود قابل پیگیری شده و تشکیل پرونده می شود.

به گزارش ایسکانیوز ، جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: این آمادگی در نیروی انتظامی وجود دارد تا یگان حفاظت در بخش های عمومی و خصوصی ایجادشود تا از اموال آنها که در واقع اموال مردم است حفاظت شود.

سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه در ششمین روز از هفته نیروی انتظامی که با نام «پلیس: دانش بنیانی، پژوهش محوری و توانمندی» نامگذاری شده است درگردهمایی بزرگ یگان های حفاظت و رده های تابعه پلیس پیشگیری نیروی انتظامی افزود: این آمادگی وجود دارد تا این یگان در بخش های مختلف بویژه سازمان هایی که منابع و اراضی و ذخائر زیر زمینی در اختیار دارند، ایجاد شود تا اموال و منابع از هر گونه تعدی حفظ شود.
وی ادامه داد: رویکرد ناجا این است که امنیت یک محصول اجتماعی است و ناجا به تنهایی نمی تواند آن را برقرار کند چرا که حاصل مشارکت پلیس و تمام نهادها ومشارکت فعال مردم ایجاد می شود. تمام نهادها و مرددم در تامین امنیت سهم و نقش دارند این رویکرد کلی است برای تحقق آن باید بستر و زمینه لازم فراهم شود براین اساس تصمیماتی گرفته شد بر این اساس یگان های حفاظت در سازمان و وزارتخانه ها ایجاد شد تا با مشارکت سازمان ها از منابع و سرمایه های آن ها محافظت کنیم.
سردار مومنی اضافه کرد: امکان اینکه در تمام نقاط پلیس مستقر باشد و مستقیم اداره کند وجود ندارد برای تحقق این رویکرد یگان های حفاظت سازمان ها با تصویب ستادکل و فرماده کل قوا محقق شد. با این رویکرد این یگان ها در تامین امنیت نقش دارند و کار پلیس سبک تر می شود تا به جرائم سازمان یافته بپردازد.
وی گفت: تشکیل یگان های حفاظت از اقداماتی بود که انجام شد که شرکت هایی تحت نظارت و آموزش و تجهیزات پلیس راه اندازی و پلیس نظارت می کند و این یگان ها نتظامات اماکن دولتی و غیر دولتی را با مشارکت مردم انجام می دهند. امنیت مفهوم کلی است و پلیس برای جرائم سازمان یافته و پیچیده تلاش خود را متمرکز کرده و سایر مسئولیت ها واگذار می شود چون 80 درصد جرائم در فضای مجازی کشف می شود 100 درصد جرائم جنایی نیز کشف می شود.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: بیش از 10 مورد از سازمان ها در حال تدوین ساختار و دستورالعمل هستند تا یگان های حفاظت در آن ها نیز تشکیل شود و پلیس بتواند به کار حرفه ای خود برسد. این رویکرد اگر تحقق یابد و تمام بخش ها و سازمان ها وارد میدان شوند شاهد ارتقای امنیت در جامعه خواهیم بود هم منابع، ذخائر، اماکن سازمان ها که متعلق به مردم است حفظ شده و هم پلیس به کار حرفه ای خود می رسد که نتیجه آن امنیت برای مردم است.

ایرنا

705

کد خبر: 845320

وب گردی

وب گردی