تیم نوجوانان کار فوق‌العاده‌ای انجام داد/ نباید بچه‌ها را به حال خود رها کرد/ کی‌روش باید آمادگی بدنی بازیکن را بالا ببرد

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: وقتی برنامه‌ریزی ما روز دفاع بسته و ضد حمله است، باید از نظر بدنی شرایط بازیکنان خیلی تقویت شود.

منصور ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد پیروزی 4 بر صفر تیم فوتبال نوجوانان ایران مقابل آلمان در گروه C مرحله گروهی جام جهانی زیر 17 سال هند اظهار داشت: باید به کادر فنی و بازیکنان این تیم تبریک بگوییم چون کار فوق‌العاده‌ای انجام دادند اما نکته مهمی در این میان وجود دارد که باید بیش از شیرینی پیروزی به آن توجه کرد. باید تمام این بازیکنان را زیر بال و پر بگیریم. باید از این نوجوانان مراقبت کرد. البته بیش از مراقبت فنی، مراقبت اجتماعی و نحوه زندگی این بچه‌ها را باید زیر نظر گرفت.

وی درباره اینکه تیم ملی فوتبال آلمان در کادر خود 2 پزشک، 3 فیزیوتراپ و 4 کارشناس علوم تربیتی داشت، گفت: ما از هیچ نظر با آلمانی‌ها قابل مقایسه نیستیم. تیم‌های این کشور از نظر امکانات در بالاترین سطح ممکن قرار دارند اما می‌دانم که کادر فنی ایران هم تا حد امکان کار خود را علمی پیش می‌برند. امیدوارم این بچه‌ها را رها نکنیم تا موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به تساوی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل روسیه، میزبان جام جهانی 2018 در دیداری دوستانه تصریح کرد: برای تحلیل شرایط تیم ملی باید چند نکته را در نظر گرفت. وقتی برنامه‌ریزی ما روز دفاع بسته و ضد حمله است، باید از نظر بدنی شرایط بازیکنان خیلی تقویت شود. زمانی که آمارهای دیدارهای اخیر تیم ملی را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که هر چند نتیجه به سود ما تمام شده اما درصد حفظ توپ و مالکیت ما از حریف کمتر بوده است.

ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: ما باید درصد مالکیت خود را در زمین بالا ببریم تا بتوانیم به کسب نتیجه در جام جهانی امیدوار باشیم چون توان این کار را داریم که برنامه‌های تاکتیکی را به نحو احسن در زمین پیاده کنیم.

وی با اشاره به استفاده کارلوس کی‌روش از بازیکنان مختلف در ترکیب تیم ملی گفت: این اتفاق تنها در بازی‌های دوستانه رخ داده و در دیدارهای اصلی معمولا یک ترکیب ثابت به میدان رفته است. تغییر و تحولات هم معمولا در خط حمله رخ داده و ساختار دفاعی ما از بازیکنان ثابتی تشکیل شده است. با این حال ما باید در هر پست یک بازیکن جایگزین خوب داشته باشیم.

604

کد خبر: 845361

وب گردی

وب گردی