محسن رضایی: افسار گسیختگی دلار نتیجه‌ی کم تدبیری دولت است نه سیاست‌های ترامپ

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:در خصوص مسئله دلار بایستی دولت‌ها تدبیر بیشتری بیاندیشند، معمولا به دلیل کم تدبیری که صورت می‌گیرد 4 سال اول دولت‌ها دلار را ثابت نگه می‌دارند و در 4 سال دوم وضعیت دلار به هم می‌ریزد و این ربطی به فشارهای ترامپ ندارد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت قیمت سکه و ارز در بازار آزاد به خاطر فشار و سیاست‌های ترامپ است، اظهار کرد: بالاخره وضعیت اقتصادی کشور از علایم داخلی و هم خارجی تاثیر می پذیرد، به طوری که با ایجاد امنیت در داخل کشور به اقتصاد کشور کمک می شود.

او تصریح کرد: فشارهای بین‌المللی ممکن است بر اقتصاد ایران اثر بگذارد، بنابراین می توان گفت بحث‌های سیاست‌های داخلی و خارجی روی نمایانگرهای اقتصادی مثل سکه، شاخص بورس و وضعیت دلار تاثیر دارد ولی از آنجایی که ما فشارهای سنگین‌تر از این دوران را تحمل کردیم، اقتصاد ایران به وضعیت متعادلی رسیده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در خصوص مسئله دلار بایستی دولت‌ها تدبیر بیشتری بیاندیشند، معمولا به دلیل کم تدبیری که صورت می‌گیرد 4 سال اول دولت‌ها دلار را ثابت نگه می‌دارند و در 4 سال دوم وضعیت دلار به هم می‌ریزد و این ربطی به فشارهای ترامپ ندارد. دولت‌های گذشته هم همین طور بودند و این 4 دولتی که اخیراً داشتیم، همیشه 4 سال اول دلار را ثابت نگه داشتند و 4 سال دوم دلار دچار نوسان شد.

402

کد خبر: 845438

وب گردی

وب گردی