حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان پیش زمینه اقتصاد مقاومتی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان پیش زمینه اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نخستین هم‌اندیشی سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی به ریاست محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور اصحاب رسانه در دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه چند گزارش پیرامون موضوع سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی ارائه و سپس حاضرین در نشست نظرات خود را پیرامون موضوعات مطرح شده در این گزارش‌ها ارائه کردند.

در ادامه این جلسه مخبردزفولی ضمن اشاره به ضرورت ایفای نقش موثر توسط رسانه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی و ترویج گفتمان حمایت از تولید ملی را نیز مورد تاکید قرار داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان پیش زمینه اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از تجربه تدوین اسناد ملی حوزه علم و فناوری در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت روحیه اعتماد به نفس ملی بر استفاده از تجربیات سایر کشورهای جهان با در نظر گرفتن مقتضیات بومی کشورمان نیز تاکید کرد.

همچنین در این نشست که جمعی از سردبیران اقتصادی رسانه‌های کشور و صاحب‌نظران اقتصادی و اجتماعی در آن حضور داشتند، اعضاء ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون الزامات و چالش‌های پیش‌رو در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عبور از این چالش‌ها، بر استمرار برگزاری این جلسات تاکید کردند.

کد خبر: 845461

وب گردی

وب گردی