ازدواج سالیانه 7 میلیون و 500 هزار دختر زیر سن قانونی در جهان /روزانه 20 هزار دختر

بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط صندوق نجات کودک و بانک جهانی منتشر شده است، روزانه بیش از 20 هزار کودک دختر کم سن و سال به شکل غیر قانونی، ازدواج می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز براساس تحقیقات جدیدی که توسط صندوق نجات کودک و بانک جهانی منتشر شده است، روزانه بیش از 20 هزار کودک دختر که زیر سنّ قانونی ازدواج هستند، به شکل غیر قانونی ازدواج می‌کنند.

به گزارش این دو سازمان، در سال تقریبا 7 میلیون و 500 هزار دختر زیر سنّ قانونی در جهان ازدواج می‌کنند و این در حالیست که به علت نبود هیچ قانون حمایت‌کننده‌ای، 100 میلیون دختر دیگر در معرض خطر هستند.

بعضی از این کشورها به دلیل اهمیت این فاجعه سعی کرده‌اند تا با روش‌هایی مانع "ازدواج کودکان" شوند؛ آنها با منع ازدواج زیر سنّ قانونی برای دختران، حضور در دادگاه و رضایت والدین سعی بر کاهش آمار این حادثه دارند ولی واقعیت این است که هیچ کدام از این اقدامات نمی‌تواند به اندازه‌ای که لازم است، مؤثر باشد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد، دو سوم تمام ازدواج‌های کودکان، زیر سنّ قانونی صورت می‌گیرد؛ سنت ازدواج در سن پایین در برخی از فرهنگ‌ها ریشه‌دار است و همین موضوع باعث عدم توفیق دولت‌ها در ریشه‌کن کردن ازدواج زیر سنّ قانونی شده است؛ از طرف دیگری اقدامات ضعیف دولتی به این امر دامن می‌زند.

مسئول سیاست‌گذاری صندوق نجات کودک، ادامه تحصیل را بهترین راه برای رشد سالم دختران و بالا رفتن توانایی آنان در تأمین معیشت خود می‌داند.

فارس

700

کد خبر: 845466

وب گردی

وب گردی