هاشمی: با نرخ بیکاری 60 درصدی باید عزادار باشیم

نماینده میاندوآب و شاهین دژ گفت: در برخی مناطق ضریب نفوذ بیکاری به 60 درصد رسیده است و این یعنی اینکه باید عزادار باشیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ همایون هاشمی نماینده میاندوآب و شاهین دژ در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: ورود مقام معظم رهبری به موضوع آسیب‌های اجتماعی نشان از بحران زا بودن این موضوع دارد لذا رهبر معظم انقلاب خواستار کار جهادی و مستمر در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده و فرموده‌اند که در این حوزه نباید به کارهای معمولی اکتفا شود .

هاشمی افزود: آیا اقدامات جدی و موثری در زمینه مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته؟ و دستگاه‌های متولی کار جهادی انجام می‌دهند؟ امروز 11 میلیون حاشیه‌نشین وجود دارد که در طی برنامه چهارم و پنجم دو برابر شده‌اند و جای تأسف است.

نماینده میاندوآب و شاهین دژ اضافه کرد: این سوال به وجود می‌آید که این معضل در برنامه ششم نیز ادامه خواهد یافت؟ و باید منتظر سیر صعودی این امر بمانیم؟ همچنین بالغ بر دو میلیون معتاد و سه میلیون زن بی‌سرپرست وجود دارد و 3.5میلیون نفر نیز دچار پدیده مخرب بیکاری هستند که بنا بر صحبت‌ وزیر کار توزیع آن نامتوازن است.

وی تصریح کرد: در برخی مناطق ضریب نفوذ بیکاری به 60 درصد رسیده است و این یعنی اینکه باید عزادار باشیم. همچنین در برخی مناطق عمق نفوذ پدیده طلاق به 40 درصد رسیده است.

هاشمی بیان کرد: لازم است که با انسجام دولت و ظهور برنامه‌های اساسی شاهد اجرای برنامه‌های اساسی برای حل این معضلات باشیم چرا که آسیب‌های اجتماعی پدیده‌های واقعی هستند اما قانون گریز نیستند و می‌توان آنها را کنترل کرد.

نماینده میاندوآب و شاهین دژ ادامه داد: امروز حل آسیب‌های اجتماعی از حالت وظیفه گذشته است که اگر به آن رسیدگی نشود تبدیل به جرم خواهد شد و افزایش جرم در جامعه نیز محصول آسیب‌های اجتماعی است.

وی تأکید کرد: آسیب‌های اجتماعی در حوزه سیاسی باعث این خواهد شد که کشور را به دامن بیگانگان سوق دهیم و اگر امروز پدیده‌ای به نام فرار نخبگان را شاهدیم باید بدانیم که از کم کاری خودمان است.

هاشمی گفت:‌ در حوزه خدمات اجتماعی و مبارزه با آ‌سیب های این حوزه سکوت جایز نیست و وقت آ‌ن رسیده که دولت با نگاهی جامع نگر لایحه‌ای جامع ارائه و اقدامی منطقی در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی به عمل آورد.

نماینده میاندوآب و شاهین دژ تصریح کرد: سیاست گذاری در حوزه اجتماعی توسط کسانی انجام می‌شود که اشخاصی سیاسی هستند و این را درک نکرده‌اند که در این حوزه بسیار ناکارآمد هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

302

کد خبر: 845499

وب گردی

وب گردی