کشورهای منطقه بدون حضور بیگانگان می توانند مسائل را حل و فصل کنند

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: کشورهای منطقه بدون حضور بیگانگان می توانند با گفتگو و تعامل مسائل و مشکلات و اختلاف سلیقه ها را مطرح و برادرانه و مومنانه حل و فصل کنند

به گزارش ایسکانیوز، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در دیدار با سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی، فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان و هیات همراه که صبح امروز (چهارشنبه 19 مهرماه) در محل ستاد فرماندهی ارتش صورت گرفت ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم اظهار داشت: آزرو می کنم که این سفر منشا همکاری ها و تعاملات گسترده و عمیق بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر عمان باشد.

وی افزود: وقتی به گذشته نگاه می کنیم مشاهده می کنیم که جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان طی قرون و اعصار همواره در کنار یکدیگر بودند و روابط نزدیکی با هم داشته اند.

امیر پوردستان با برشمردن عوامل پیوند و نزدیکی دو کشور گفت: علاوه بر پیوندهای دینی و اعتقادی عوامل دیگری این نزدیکی و همدلی موثر بوده است که حضور در یک منطقه راهبردی، داشتن مرز مشترک دریایی، استقرار در دو طرف تنگه هرمز از آن جمله می باشد.

وی تاکید کرد: این اشتراکات سبب شده است تا ما ایرانیان کشور عمان را خانه برادر خودمان بدانیم، وقتی که ناوگروه های ما برای دریانوردی حرکت می کنند خیلی علاقمندند تا در یکی از بنادر کشور شما مدتی را توقف کنند چون از مردم و نظامی های شما محبت و وفاداری زیادی دیده اند.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: ما علاقمندیم تا با وجود این مشترکات سطح روابط را به خصوص در حوزه نظامی که مسئولیت ما نیز محسوب می شود عمیق تر و گسترده تر شود.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی انقلاب اسلامی و روند تحولات ناشی از جنگ تحمیلی افزود: نیروهای مسلح ما قابلیت و توانمندی خوبی را در طول 38 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردند. ما از جنگ 8 ساله و تحریم های اقتصادی درس های زیادی گرفتیم که مهمترین آن درس اعتماد بنفس و خودباوری بود ما به این باور رسیدیم که می توانیم روی پای خودمان بایستیم و در مقابل کشورهای استکباری سر خم نکنیم و نیازهایمان را در داخل کشور تولید کنیم و بحمدالله امروز به مرحله ای رسیدیم که توان دفاعی ما در دشمنان بازدارندگی ایجاد می کند و و جرات حمله را از آنها می گیرد.

امیر پوردستان با بیان اینکه دکترین ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است افزود: این دکترین به این معنا است که اگر ما قدرت نظامی خود را توسعه می دهیم برای تجاوز و تعدی نیست.

امیر پوردستان تصریح کرد: کشورهای منطقه بدون حضور بیگانگان می توانند با گفتگو و تعامل مسائل و مشکلات و اختلاف سلیقه ها را مطرح و برادرانه و مومنانه حل و فصل کنند و همچنین این توانمندی را دارند که بدون حضور بیگانگان امنیت را در منطقه برقرار کنند.

جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنانش خطاب به فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان گفت: امیدواریم سازوکارهایی طراحی شود که تعاملات و همکاری ها در حوزه هایی چون تبادل دانشجو در سطوح مختلف، انجام رزمایش های مشترک زمینی، هوایی و دریایی به صورت مشترک و اجرای مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی و بازدید های آموزشی نسبت به گذشته بیشتر شود.

منبع: مهر

302

کد خبر: 845504

وب گردی

وب گردی