واکنش ایفمارک به خبر ایسکانیوز/ آشتیانی تحت نظر ما بود اما کارمان بولد نشد

مرکز پزشکی فیفا به خبر ایسکانیوز مبنی بر حال و روز نه چندان مساعد پیشکسوت فوتبال ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، امروز (چهارشنبه) خبری منتشر کردیم مبنی بر اینکه حال جسمی ابراهیم آشتیانی، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران خوب نیست و در بستر بیماری قرار دارد.

همچنین اشاره کردیم که آخرین عیادت وزیر ورزش و جوانان و پیشکسوتانی مانند علی پروین، اسطوره پرسپولیس از آشتیانی به اردیبهشت سال جاری برمی‌گردد و دیگر کسی به سراغ او نرفته است.

در این باره دکتر زهره هراتیان، مدیر ایفمارک ایران در واکنش به خبر ما، به خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز گفت: شاید بشود گفت یکی از نقاط ضعف ایفمارک که به نظر من شخصیت خودم مقصرش محسوب می‌شود، این است که ما کارهای مثبتی که انجام می‌دهیم را بولد نمی‌کنیم. در مورد آقای آشتیانی، آقای تاج درخواستی داشتند و آقای معینی هم پیگیر بودند. البته اگر مستقیم هم به خود ما می‌گفتند، این کار را انجام می‌دادیم. آقای آفتابی هم لطف کردند بدون اینکه سر و صدایی شود، مدتی در منزل آقای آشتیانی حضور پیدا کردند.

وی افزود: برای فوتبالیستی در سطح حرفه‌ای، خیلی سخت است که این شرایط را بگذراند چون نیاز به حمایت‌های عاطفی و روحی خیلی زیادی دارد. می‌شود گفت نقش مسائل روحی و روانی در اساس درمان فیزیوتراپی در بیماری‌های طولانی‌مدت، بسیار پررنگ است. آقای آفتابی گزارش‌های خوبی به ما راجع به حرکت کردن و روحیه و ایشان می‌دادند و در مورد مشکلاتی که داشتند با ما صحبت می‌کردند ولی این چیزی است که خانواده، ما، اهالی رسانه، پیشکسوتان باید با همدیگر به حل مشکل کمک کنند.

مدیر ایفمارک ایران تصریح کرد: ایفمارک از این قبیل کارها بسیار انجام می‌دهد. این دوستان که پیشکسوت و عزیز هستند ولی ما در رابطه با خانواده‌های بی‌بضاعت یا هر کسی که کمکی بخواهد هم هر کاری از دست‌مان بربیاید، انجام می‌دهیم. فلسفه ایفمارک هم که به عنوان یک مرکز رسمی فیفا شکل گرفت، همین بود تا بتوانیم به اهالی فوتبال و غیره کمک کنیم. چیزی که برای من مهم بوده، این نکته است. کاش این صحبت‌های من به گوش نماینده‌ها و مسئولان در فوتبال برسد.

دکتر هراتیان خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال، کمیته بسیار خوبی است و برای مناسبت‌ها برنامه خاصی دارد ولی باید قسمت مسئولیت‌های اجتماعی آن را پررنگ کنند یا یک کمیته دیگر برای مسئولیت‌های اجتماعی تشکیل دهند. این کمیته باید خیلی قوی‌تر کار کند یا اصلا یک کمیته جدا بگذارند چون ما در فیفا چیزی به اسم کمیته مسئولیت‌های اجتماعی داریم که حوزه سلامت در این محور قرار می‌گیرد. ما حتی با کمک دوستان کمیته مسئولیت‌های اجتماعی را در ایفمارک تشکیل دادیم و کار بسیار خوبی مانند کمپین 90 دقیقه بدون سیگار یا برگزاری بازی‌های دوستانه در مورد روز آسم شکل گرفت که کار بسیار خوب و ارزشمندی بود.

وی افزود: باز هم می‌گویم به خاطر ضعف شخصیتی که بلد نیستم کار مثبت خود را بولد کنم، رسیدگی به آقای آشتیانی خوب برجسته نشد. ما از هر پیشنهادی که در این زمینه و مخصوصا در زمینه کودکان کار به ایفمارک شود، استقبال می‌کنیم. من به کودکان کار، به دید آیندگانی که از بین می‌روند، نگاه می‌کنم چون حال را می‌شود تغییر داد و آدم گرسنه را می‌شود سیر کرد اما بچه‌ای که برای نسل آینده باید به درستی تربیت شود ولی در خیابان‌ها علاف باشد، یک نسل کشورمان را عقب می‌اندازد. به همین دلیل در این حوزه هم خیلی علاقمند هستم که کمک شود. قطعا می‌شود با این همه علاقمندی که در فوتبال ایران وجود دارد، کار بسیار بزرگی انجام داد. آدم‌های خیلی خوش‌فکر و جوانی را باید در رأس این کار گذاشت تا شجاعانه بتوانند کمک کنند و از پتانسیل مثبت فوتبال در این زمینه بهره ببرند.

همچنین امیررضا آفتابی، فیزیوتراپیست ایفمارک در این باره اظهار داشت: حدودا ٣ ماه قبل طبق دستور آقاى تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) و خانم دکتر هراتیان (مدیر ایفمارک ایران) و با سفارش آقاى معینى (رئیس کمیته جوانان) جهت رسیدگى به وضعیت آقای آشتیانى نزد ایشان رفتم و مدت یک ماه تحت نظر ایفمارک و من بودند. خدا را شکر به مرحله راه رفتن و انجام کارهای‌شان رسیدند ولى متاسفانه از نظر روحى شرایط خوبى نداشتند.

وی ادامه داد: به نظرم براى اسطوره‌اى مثل ایشان این اتفاقات چند برابر فرد عادى می‌تواند شکننده باشد. با این حال هنوز که هنوز است احتیاج به حمایت روحى و روانى دارند و از طرفى حق مسلم ایشان و هر قهرمان دیگرى است که جایگاه‌شان را گرامى بدانیم.

604

کد خبر: 845572

وب گردی

وب گردی