نقش تجهیزات و ملزومات پزشکی در اجرای طرح تحول سلامت مهم و تعیین کننده است

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان‌ غذا و دارو گفت: نقش تجهیزات و ملزومات پزشکی در اجرای طرح تحول سلامت مهم و تعیین کننده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، غلامرضا اصغری روز چهارشنبه دربیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور در گرگان افزود: در گذشته و در دوره تحریم عده ای تجهیزات پزشکی را وارد و با قیمت بالا به بازار عرضه می کردند که جلوی این کار گرفته شد.
وی با بیان اینکه اقدامات برای مقابله با این گرانفروشی در حال انجام بوده و هم اینک عرضه برخی ملزومات پزشکی ساماندهی شده است، ادامه داد: هنوز در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و دندانپزشکی شاهد گرانفروشی هستیم که این مساله نیز ساماندهی می شود.
اصغری گفت که خدمت به مردم و رضایتمندی آنان از حوزه بهداشت و درمان باید تداوم یابد و بهتر شود هرچند یکی از مشکلات در این بخش کمبود منابع مالی و گران بودن تجهیزات پزشکی است که مانع از خرید آنها می شود.
وی از مدیران حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی خواست که بر این مساله نظارت بیشتری انجام گیرد و گفت که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم ما نمی توانیم از تجهیزات جدید و مدرن در حوزه تامین سلامت جامعه عقب باشیم.
رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: سرعت پیشرفت علمی زیاد است و در سال‌های آینده تجهیزات با تکنولوژی بالاتری عرضه می‌شود و ما باید تجهیزات و نظارت خود را با این پیشرفت‌ها ارتقاء دهیم.
وی تاکید کرد: باید نظارت را بر بخش خصوصی نیز اعمال کنیم و مردم به این اعتماد برسند که چیزی که فروخته می‌شود استاندارد لازم را دارد و به سلامت آنها کمک می‌کند.
به گفته وی؛ همچنین اگر نتوانیم بازار خرید و فروش و نظارت را ساماندهی کنیم، به علت مشکلات مالی مجبور به استفاده از وسایل قدیمی بوده که جوابگوی نیاز و سلامت جامعه نخواهد بود.
رییس سازمان غذا و دارو همچنین بر برخورد قانونی و قاطع با کسانی که اقدام به عرضه کالای قاچاق، تقلبی و مخدوش در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی می کنند، تاکید کرد.
بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور به مدت دو روز در گرگان مرکز استان گلستان ادامه دارد.

701

کد خبر: 845574

وب گردی

وب گردی