ثبت جهانی قنات قصبه پویایی در گردشگری منطقه ایجاد کرده است

فرماندار گناباد با بیان اینکه باید بسترها و زیرساخت های گردشگری را در شهر کاخک تقویت کرد، گفت: پس از ثبت جهانی قنات قصبه تحرک و پویایی در مقوله گردشگری در منطقه رخ داده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی نبی‌پور امروز چهارشنبه 19 مهرماه در مراسم تکریم و معارفه شهردار جدید شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد که با حضور مسئولان در محل مسجد جامع و مصلی این شهر برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: بر همین اساس شهردار جدید کاخک نیز بایستی مبلمان شهری، اقدامات، برنامه ریزی و خدمات خود را با همین هدف انجام دهد.

وی ادامه داد: شهر کاخک یکی از شهرهای زیارتی استان محسوب می‌شود و آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع) نیز باید به عنوان قبله توسعه گردشگری مذهبی دیده شود.

فرماندار گناباد افزود: ما دو دهه خشکسالی در منطقه داشته‌ایم و کشاورزی و فضای کالبدی شهر نیز به شدت آسیب دیده است و بر همین اساس تنها راهی که می‌توانیم به این شهر رونق ببخشیم پرداختن به موضوع گردشگری مذهبی است.

نبی‌پور تغییر و تحول را یکی از خواسته‌های بشر امروز دانست و اظهار کرد: اگر تغییر و تحول براساس امکانات، اهداف و برنامه های پیش بینی شده نباشد قطعا آسیب زا بوده و مشکل ایجاد می کند.

شهر کاخک در فاصله 24 کیلومتری مرکز شهرستان گناباد وافع شده و دارای جمعیتی بالغ بر 4600 نفر است.

901

کد خبر: 845593

وب گردی

وب گردی