کره شمالی توانایی هدف قرار دادن تمام آمریکا را خواهد داشت

یک ژنرال بازنشسته روس پیش‌بینی کرد کره شمالی تا ۵ سال آینده می‌تواند تمامی شهر‌های آمریکا را هدف موشک‌های خود قرار دهد.همچنین بین سالهای 2018 تا 2020 پیونگ یانگ توانایی هدف قرار دادن پایگاه های آمریکا در آسیا و اقیانوس آرام را نیز خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار؛ ویکتور یسین – ژنرال بازنشسته نیروی هوایی روسیه- پیش‌بینی کرد با بررسی سرعت دستیابی کره شمالی به موشک های بالستیک و بمب هسته ای، این کشور تا 5 سال آینده می تواند تمامی شهرهای آمریکا را هدف موشک های خود قرار دهد.

این کارشناس نظامی همچنین هشدار داد، موشک های کیم جونگ اون تا 3 سال آینده قادر است همه پایگاه های نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را نیز مورد هدف قرار دهد.

یسین در دهمین کنفرانس سالانه پیشگیری از وقوع فاجعه هسته ای که در پاریس برگزار شده بود، گفت: بین سالهای 2018 تا 2020 جمهوری خلق کره این توانایی را دارد پایگاه های آمریکا در آسیا و اقیانوس آرام را هدف موشک های خود قرار دهد.

وی ادامه داد: چهار تا پنج سال آینده همه شهرهای آمریکا نیز در تیررس موشک های پیونگ یانگ قرار می گیرد که این موضوع برای واشنگتن غیرقابل قبول است.

این ژنرال بازنشسته روس تعداد موشک های کره شمالی که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند را 20 تا 30 فروند تخمین زد و افزود: این موضوعی نگران کننده است. پیونگ یانگ می تواند در سال 7 موشک هسته ای تولید کند. سرعت ساخت موشک در این کشور 10 درصد افزایش یافته است و به زودی به انواع موشک های کوتاه بُرد و دور بُرد دست می یابد.

یسین در پایان اظهاراتش اعلام کرد ابتکار روسیه و چین در متوقف کردن آزمایش های هسته ای کره شمالی و همچنین پیشگیری آمریکا و متحدانش در شبه جزیره کره از ادامه اجرای مانور نظامی می تواند به این بحران پایان دهد.

کد خبر: 845640

وب گردی

وب گردی