اسراییل: مسکو از کاربران فضای مجازی با آنتی ویروس کسپرسکی جاسوسی می کند

جاسوسان صهیونیستی مدعی همکاری شرکت امنیت اینترنتی «کسپرسکی» و دولت روسیه برای جاسوسی از کاربران فضای مجازی شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی -که از عملکرد هکرهای وابسته به دولت روسیه جاسوسی می کنند- مدعی شدند این هکرها با استفاده از نرم افزار ضد ویروس «کسپرسکی»، که هم اکنون از سوی 400 میلیون کاربر در سراسر جهان استفاده می شود و آژانس های دولتی آمریکا نیز از آن بهره می بردند، به هک اطلاعات کاربران مشغول است.

مقامات صهیونیست که دو سال پیش مدعی شدند از سوی نرم افزار کسپرسکی مورد حمله هکری قرار گرفته اند، در همان زمان به متحد خود، آمریکا، درباره استفاده از این نرم افزار و در معرض خطر بودن اطلاعاتشان هشدار دادند.

حذف نرم افزار ضد ویروس کسپرسکی از رایانه های دولتی آمریکا زمان زیادی به برد، و سرانجام ماه گذشته این نرم افزار از تمام رایانه های دولتی آمریکا حذف شد.

بر اساس این گزارش، جاسوسان صهیونیست در زمینه تحقیق ابزارهای هک شبکه کسپرسکی، به مواردی برخوردند که فقط در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا است. پس از انجام تحقیقات کافی در این زمینه، آژانس امنیت ملی آمریکا دریافت این ابزارها در اختیار دولت روسیه قرار گرفته اند.

شورای ملی اطلاعات آمریکا اواخر ماه گذشته گزارش طبقه بندی شده ای را تکمیل کرد و آن را با متحدان خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اشتراک گذاشت که در آن آمده بود سرویس اطلاعاتی روسیه (اف اس بی) احتمالا به پایگاه داده ها و کدهای کاربران کسپرسکی دسترسی دارند. این گزارش در ادامه مدعی شده است دولت روسیه می تواند با کمک دسترسی ذکر شده، حملات سایبری علیه دولت آمریکا، شبکه های تجاری و صنعتی انجام دهد.

روزنامه نیویورک تایمز برای نخستین بار این موضوع را مطرح کرد و مدعی شد عملیات جاسوسی دولت روسیه بنا به گفته چند منبع آگاه، به این شکل بوده که اطلاعات طبقه بندی شده را از رایانه یک کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا سرقت کرده است. ظاهرا این کارمند چنین اطلاعاتی را به طور غیرایمن در رایانه منزلش ذخیره کرده بود و در آن از آنتی ویروس کسپرسکی استفاده می کرد. هنوز مشخص نیست کدام اطلاعات محرمانه آمریکا بوسیله هکرهای روسیه به سرقت رفته اند. هکرها، نرم افزار کسپرسکی را به نوعی از موتور جستجوی گوگل تبدیل می کردند و اطلاعات حساس را از این طریق به دست می آوردند.

هنوز کاخ سفید، آژانس امنیت ملی آمریکا، سفارت رژیم صهیونیستی و یا حتی سفارت روسیه در واشنگتن حاضر به اظهار نظر درمورد این گزارش نشده اند؛ اما سفارت روسیه در واشنگتن ماه گذشته ممنوعیت استفاده از کسپرسکی را در نهادهای دولتی آمریکا «تاسف بار» توصیف کرده و گفته بود این موضوع چشم انداز از سرگیری و رابط دو جانبه را با تاخیر مواجه می کند.

کسپرسکی به نیویورک تایمز گفته است هیچ دخالتی درباره هک های صورت گرفته از سوی دولت روسیه نداشته است. در بیانیه این شرکت تولیدکننده نرم افزارهای رایانه ای آمده است: «کسپرسکی لب» هرگز به هیچ دولتی در جهان برای جاسوسی های سایبری کمک نکرده و در آینده نیز نخواهد کرد.

«سارا کیتسوس»، سخنگوی کسپرسکی، روز گذشته به واشنگتن پست گفت: به عنوان یک شرکت خصوصی، هیچ روابط غیراصولی با هیچ دولتی در جهان، از جمله روسیه، نداریم و تنها نتیجه ای که از این ماجرا می گیریم این است که کسپرسکی در میانه یک جنگ سیاسی منطقه ای گرفتار شده است. این شرکت حتی کوچکترین اطلاعی از هک صورت گرفته در اسرائیل نیز ندارد.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا این طور نتیجه گیری کرده اند که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، دستور انجام عملیات سایبری را علیه آمریکا صادر کرده که بخشی از تلاش مسکو برای «مداخله» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 بوده است.

کد خبر: 845665

وب گردی

وب گردی