فیلم‌های ایرانی در جشنواره فیلم «مذهب امروز» ایتالیا راه یافتند

«سویوق»، فیلم مستند «A۱۵۷» و ۲ فیلم کوتاه ایرانی به جشنواره فیلم «مذهب امروز» راه پیدا کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «سویوق» ساخته برادران ارک در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» در ایتالیا در بخش فیلم‌های داستانی به نمایش در می‌آید و توسط هیات داوران جشنواره مورد داوری قرار می‌گیرد.

برادران ارک پیش از آنکه در سال جاری، با فیلم کوتاه «حیوان» جایزه دوم سینه فونداسیون جشنواره کن را از آن خود کنند، فیلم بلند «سویوق» را به زبان آذری و با عوامل آذری ساختند.

«سویوق» پس از نمایش موفق در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوان در همدان در سال ۱۳۹۴، در نخستین نمایش جشنواره‌ای در خارج از کشور در جشنواره شانگهای (یکی از ۱۵ رویداد رده رقابتی بین‌الملل در تقویم فیاپف که به اصطلاح الف نامیده می‌شوند) به بخش رقابتی استعدادهای جدید آسیایی راه یافت و نامزد دریافت جوایز بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمبردار شد.

پس از آن «سویوق» در جشنواره‌هایی متعدد حضور یافته و سه جایزه از جشنواره‌های «تامیل نادو» و «خانه آسیا» دریافت کرده است. در امتداد حضورهای موفق بین‌المللی، «سویوق» در جشنواره فیلم «مذهب امروز» به نمایش در می‌آید.

علاوه بر «سویوق» که با پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی در جمع ۱۲ فیلم بلند داستانی قرار دارد، فیلم مستند «A۱۵۷» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور و فیلم‌های کوتاه «فقط مادر من باش» به کارگردانی رقیه توکلی و «سایه‌های سپید» به کارگردانی مهدی امینی نیز مورد قضاوت داوران بخش‌های مختلف قرار خواهند گرفت.

در بیستمین دوره این جشنواره که از ۲۱ تا ۳۰ مهر سال جاری در کشور ایتالیا برگزار می‌شود از میان ۴۲۰ فیلم ثبت‌نام شده برای بخش‌های رقابتی، ۴۱ فیلم از ۲۸ کشور برگزیده شده‌اند.

503

کد خبر: 845966

وب گردی

وب گردی