پیاده راه گردشگری حافظیه پارکینگ خصوصی و عمومی!

همزمان با یادروز حافظ، اعضای شورای شهر شیراز با حضور در آرامگاه این شاعر بزرگ ایران و اهدای گل، به مقام شامخ لسان الغیب ادای احترام کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در حاشیه این مراسم که با شعرخوانی چند نفر از خردسالان همراه بود، علی ناصری سخنگوی شورای شهر شیراز، گفت: شورای پنجم نگاه ویژه ای به بزرگداشت سرآمدان عرصه شعر و ادب فارسی نظیر حافظ و سعدی دارد و امیدواریم بتوانیم در برنامه های پیش رو، شیراز را به صورتی شایسته در عرصه های ملی و بین المللی معرفی کنیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر شیراز نیز با اشاره به مشکلات موجود در اطراف آرامگاه حافظیه و پیاده راه روبه روی این آرامگاه، گفت: با توجه به ظرفیت های گردشگری و جایگاه حافظ در شیراز و ایران و نیز مصوبه شورای عالی ترافیک درخصوص تبدیل این مکان به پیاده راه، به ادارات اطراف این معبر مهلت داده شده تا تمهیداتی برای عبور و مرور خودروهای خود بیندیشند و پس از آن این محل به طور کامل تبدیل به پیاده راه می شود.
نواب قائدی اظهار داشت: همچنین در زمینه تامین پارکینگ این مکان، محلی در اطراف چهارراه ادبیات دیده شده که بتوانیم یک پارک سوار را داشته باشیم تا از آنجا گردشگران بتوانند با استفاده از سرویس های عمومی به مکان های گردشگری انتقال داده شوند. معاون کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز هم گفت: حافظ یکی از مفاخر بزرگ جهان و افتخاری برای تمام ایرانیان است و باید توجه ویژه ای، هم به جایگاه حافظ و هم سعدی شیرازی داشته باشیم و بتوانیم در زمینه رونق صنعت گردشگری با استفاده از وجود این بزرگان تلاش کنیم.
مقیمی اظهار داشت: در شورای شهر تلاش می کنیم اطراف مجموعه حافظیه را به یک فضای بزرگ فرهنگی و درخور شأن شیراز تبدیل کنیم و با استفاده از معماری ایرانی و اسلامی و ایجاد تسهیلات برای گردشگران، کاری کنیم که گردشگران بیشتری به شیراز سفر کنند. وی افزود: تلاش می کنیم تا خیابان روبه روی مجموعه حافظیه از حالت فعلی خارج و تبدیل به یک فضای گردشگری و پیاده راه برای گردشگران و شهروندان شود. مقیمی همچنین درخصوص حضور کم رنگ شهرداری در مراسم امسال یادروز حافظ، گفت: شورا مدتی درگیر مسایل داخلی خود و شهرداری بود که زمان زیادی را از ما گرفت و آن گونه که باید نتوانستیم به این مقوله بپردازیم، اما به طور قطع در آینده برای بزرگداشت بزرگانی مثل حافظ و سعدی و در مجموع، بزرگان ادب فارس برنامه خواهیم داشت و افراد سرشناس را از سراسر دنیا برای شرکت در این برنامه ها دعوت خواهیم کرد و سال آینده برنامه گسترده ای از جانب شورا برای بزرگداشت این روز خواهیم داشت.
چند نکته از یک یادروز
یادروز لسان الغیب امسال در حالی برگزار شد که این مراسم حال و هوای سال های گذشته را نداشت و برنامه های این روز مهم در تاریخ شهر شیراز آنچنان که باید نبود، اما نکته دیگری که به ویژه در اطراف حافظیه به چشم می خورد، تبدیل به اصطلاح پیاده راه جلوی این محل به پارکینگ بود به گونه ای که اتومبیل ها در سرتاسر این محل آزادانه پارک کرده بودند و حداقل در روزی که به نام خواجه اهل راز بود، پیاده راه حافظیه جولانگاه رفت وآمد و پارک خودروهایی شده بود که آرامش گردشگران و مردمی که به زیارت آرامگاه حافظ شیرازی آمده بودند را برهم زد و وجود این خودروها این نکته را به مسئولین گوشزد می کرد تا فکری به حال این مهمترین اثر ادبی و تاریخی شهر کنند تا شاید حافظیه نفس راحتی از دست خودروها بکشد.

900/900

کد خبر: 846086

وب گردی

وب گردی