فعالیت بدنی  خطر ابتلا به زوال عقل  را کاهش می دهد

ورزش مستمر و مداوم متابولیسم بدن را به حرکت درآورده و سوخت وساز بدن را افزایش می دهد، سطح هوشیاری را بالا برده، کسالت را برطرف می کند و با از بین بردن اشتهای کاذب به خوردن هله هوله ما را در رسیدن به سلامت جسمانی و روانی مطمئن یاری می دهد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، آغاز ماه مهر با مهر نسبت به نسل آینده کشور(دانش آموزان) شروع و با مهرورزی و توجه خاص نسبت به سلامت زنان پایان می گیرد.

همه ساله در هفته پایانی مهر و استقبال هفته ملی سلامت بانوان با شعار "ورزش نسخه رایگان سلامت"بیشتر از هر زمان دیگر به این گروه از جامعه پرداخته می شود.

امروزه ورزش به عنوان عامل مهمی در سلامت روحی و روانی افراد جامعه مورد توجه مسئولان و مردم قرار گرفته است.

مسئولیت ذاتی زنان به عنوان مدیر خانه و الگو های رفتاری اولیه در تربیت فرزندان بیانگر اهمیت سلامت جسم و روح آنها در رسیدن به یک جامعه آرمانی است.

فعالیت های ورزشی منظم، تحرکات جسمانی مستمر به همراه رژیم غذایی مناسب با سن و وزن ، یکی از موثرترین روش ها برای جلوگیری از چاقی و داشتن وزن ایده آل و اعتماد به نفس در زنان است.

ارتقای ضریب سلامت زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه علاوه بر پیشگیری بیماریهای زنان در ایجاد افسردگی ،کاهش استرس و اضطراب رابطه مستقیمی با سلامت خانواده به عنوان کوچکترین بخش جامعه را داراست.

با توجه به تغییرات هورمونی در مراحل مختلف زندگی زنان ، ورزش می تواند به تغییرات سیستم داخلی بدن کمک کرده و قدرت کارایی جسمانی را افزایش دهد.

انجام امور خانه ورزش محسوب نمی شود

شیرین مسعودی متخصص فیزیوتراپی معتقد است تحرکات جسمانی باعث شکوفایی خصیصه های مثبت مانند اعتماد به نفس، صبر، صداقت و مسئولیت پذیری که ماحصل سلامت روانی است می شود و بازتاب آن در اجتماع شادی و نشاط و سلامتی فردی و جمعی است.

وی به خبرنگار ایسکانیوز می گوید: تاکید دین اسلام به ورزش،نمایانگر اهمیت نقش آن در جامعه است؛ زیرا که ورزش باعث دفع هیجانات و انرژی های منفی است.

مسعودی با اشاره به اینکه اغلب بانوان تصور می کنند با انجام کارهای خانه داری، ورزش کرده اند می گوید: این باور غلط است؛ زیرا ساعاتی را که در وقت ورزش بخود اختصاص می دهیم در حقیقت به سلامت خود پرداخته ایم و کارهای روزمره نه تنها نمی تواند تاثیر ورزش را داشته باشدبلکه با انجام بعضی از کارهای غلط در امور خانه داری آسیب جدی به جسم وارد می شود.

این متخصص در پایان تاکید می کند: سلامت جامعه با محوریت ورزش و زنان می تواند ما را برای رسیدن به جامعه ای سالم و با نشاط یاری کند و غفلت از آن عواقب بسیار هزینه بار و دردناکی را به دنبال خواهد داشت.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 846180

وب گردی

وب گردی