56 هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در تهران از سرویس مدرسه رایگان استفاده می کنند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: 56 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه شهر تهران از سرویس ایاب و ذهاب رایگان استفاده می‌کنند که لازم است در این زمینه از شهرداری تهران تشکر کنم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، شهناز کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در برنامه پرسشگر، اظهار داشت: در حوزه آموزش و پرورش استثنایی در تهران از نظر کمیت شرایط خوبی داریم اما از باب کیفیت مطالباتی داریم که به دنبال تحقق آنها هستیم.

وی افزود: در بحث توانمندی نیروی انسانی در شرایط مطلوبی نیستیم اما تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان تلفیقی در شرایط بهتری تحصیل کنند.

کریمی اضافه کرد: 56 هزار نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران از سرویس ایاب و ذهاب رایگان استفاده می‌کنند که لازم است در این زمینه از شهرداری تهران تشکر کنم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران گفت: 600 مدرسه پذیرا (مدارس عادی که دانش‌آموزان استثنایی می‌توانند در آنها ثبت‌نام کنند) و 24 مدرسه پشتیبان در تهران به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خدمات ارائه می‌کنند.

در ادامه برنامه طلعت کاویان‌پور عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و نماینده انجمن مرکزی اولیا و مربیان کودکان استثنایی در خصوص مشکلات خانواده‌های دارای فرزند با نیاز ویژه، اظهار داشت: آموزش به موقع خانواده‌ها برای پذیرش و تربیت کودک کم‌توان باید فراهم شود تا آنها از ابتدا بدانند باید چگونه با این کودکان رفتار کنند.

وی افزود: 70 درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است اما بیمه و توانبخشی آنها کامل نیست زیرا توانبخشی باید مستمر باشد.

کاویان‌پور اضافه کرد: تأسیس یک انجمن مرکزی برای عضویت اولیایی که کودک با نیاز ویژه دارند لازم است تا بتوانند در آن انجمن مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و خدمت‌رسانی در دسترس همگان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بزرگترین دغدغه و مشکل پیش‌روی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پس از تکمیل تحصیلات آنهاست؛ لازم است سازمان بهزیستی، وزارت کار و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تعاونی‌های چندمنظوره برای پذیرش و ایجاد کار برای این دانش‌آموزان پس از فراغت از تحصیل ایجاد کنند.

701

کد خبر: 846182

وب گردی

وب گردی