صنعت داروسازی ما در حال حاضر شرایط خوبی دارد/سپاه نخستین یاری‌کننده مردم در شرایط اضطراری است

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سپاه پاسداران یکی از مردمی‌ترین سازمان‌ها در دنیا به شمار می‌رود و کمک‌رسانی آن بسیار تعیین‌کننده است،گفت: سپاه نخستین یاری‌کننده مردم در زمان بروز بحران‌ها و شرایط اضطراری بوده و هست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، اصغری در دومین همایش داروسازی نظامی در شرایط اضطراری اظهار داشت: دارو موضوع مهمی است که از چند جنبه به آن پرداخته می‌شود، لذا باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت.

وی افزود: دارو صنعت داروسازی یکی از پرسودترین صنعت‌های جهان بعد اسلحه‌سازی است که از طرفی یک کالای استراتژیک بوده و به‌عنوان ابزار سیاست در جهان می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: از طرفی دارو نیاز اساسی مردم بوده و توجه به آن ضرورت دارد و همه این مسائل نشان می‌دهد که باید حداقل وابستگی‌ها به واردات دارو داشته باشیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: صنعت داروسازی ما در حال حاضر شرایط خوبی دارد و همه مدیران در این زمینه زحمت کشیده‌اند و اکنون ظرفیت تولید دارو چند برابر نیاز کشور بوده و توانمندی‌های خوبی حاصل شده است.

وی گفت: اغلب داروهای دنیا با فاصله کمی در ایران تولید می‌شود و این مسئله بسیار جای شکر دارد. همچنین به دلیل وضعیت جغرافیایی که ایران روی خط زلزله قرار دارد و همچنین به دلیل اینکه دشمنان زیادی با انقلاب اسلامی داریم، توجه به شرایط اضطرار و بحران در حوزه داروسازی حائز اهمیت است.

اصغری افزود: آمادگی همیشه باید باشد تا بتوانیم با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی مقابله کنیم و کارهای خوبی البته در بحث پدافند غیرعامل انجام شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه هرگاه چند قلم دارو در کشور کاهش یافته به‌سرعت حساسیت ایجاد می‌شود، گفت: بنابراین از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز این حساسیت کمبود دارو وجود دارد. بنابراین تأمین دارو فی‌نفسه بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت:‌هر سال در دنیا بحران‌های مختلفی رخ می‌دهد و ما باید آمادگی داشته باشیم که کمترین آسیب را در زمان بحران ببینیم. همچنین اقتصاد مقاومتی آسیب‌پذیری ما را به‌شدت کاهش می‌دهد بنابراین توجه به آن ضرورت دارد.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای ذخیره‌سازی دارو به ویژه آنتی‌بیوتیک گفت: در حال حاضر سازمان غذا و دارو پایشی از موجودی دارو انجام می‌دهد و به شکل مجازی ذخیره‌سازی انجام می‌گیرد، ‌البته وجود انبار مشخص، مکان مشخص و اقلام مشخص در این زمینه حائز اهمیت است.

وی بابیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مردمی‌ترین سازمان‌ها در دنیا به شمار می‌رود و کمک‌رسانی آن بسیار تعیین‌کننده است، گفت: سپاه نخستین یاری‌کننده مردم در زمان بروز بحران‌ها و شرایط اضطراری بوده‌ و هست.

701

کد خبر: 846202

وب گردی

وب گردی