146 عضو طالبان و القاعده کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که طی عملیات نیروهای امنیتی افغان در 48 ساعت گذشته در مناطق مختلف این کشور، 146 شبه‌نظامی طالبان و داعش کشته شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع افغانستان با انتشار اطلاعیه‌های جداگانه ای، از کشته شدن 146 شبه‌نظامی عضو طالبان و گروه تروریستی داعش طی 48 ساعت گذشته در سلسله عملیات‌‌‌های نیروهای امنیتی افغان در ولایت‌های مختلف این کشور خبر داد.

این وزارتخانه در اطلاعیه ای اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته نیروهای دفاعی وامنیتی کشور عملیات مشترکی را با هدف حفظ جان ومال مردم و سرکوب آشوبگران در نقاط مختلف کشور انجام داده اند که در نتیجه آن 86 تن از شورشیان از جمله 52 عضو داعش کشته و 17 تن دیگر زخمی شدند.

در اطلاعیه مذکور آمده است: این عملیات توسط نیروهای نظامی و امنیتی و با حمایت نیروی هوائی در ولایت های (استان های) ننگرهار، کنر، لوگر، غزنی، کندهار، ارزگان، هرات، غور، بادغیس، بلخ، جوزجان، فاریاب، کندز، بدخشان و هلمند انجام شده و شمار زیادی سلاح، مقادیری مهمات و مواد منفجره نیز کشف و ضبط شده است.

براساس اعلام این وزارتخانه، نیروی هوایی افغانستان نیز با 71 پرواز در 11 ولایت این کشور، 19 مخفیگاه شبه‌نظامیان را منهدم کرده است.

همچنین وزارت دفاع افغانستان طی اطلاعیه دیگری اعلام کرد که در سلسله عملیات‌‌ نیروهای امنیتی علیه شبه‌نظامیان طی 24 ساعت اخیر در ولایت‌های ننگرهار، غزنی، قندهار، ارزگان، زابل، هرات، غور، بادغیس، بلخ، جوزجان، فاریاب، کندز، بدخشان و هلمند 60 شبه نظامی از جمله شماری از اعضای داعش کشته و 27 تن دیگر زخمی شده اند.

همچنین گفته شده نیروی هوایی افغانستان نیز با 57 پرواز در 13 ولایت این کشور 6 مخفیگاه متعلق به شبه‌نظامیان را منهدم کرده است.

کد خبر: 846211

وب گردی

وب گردی