بررسی سنوات تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه تربیت مدرس

نشست رئیس و معاونان دانشگاه تربیت مدرس با هیات رئیسه دانشکده پزشکی این دانشگاه در خصوص سنوات تحصیلی دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، عیسی محمدی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه تربیت مدرس در این نشست به طولانی شدن دوره آموزشی دانشجویان دکتری در برخی از رشته های این دانشکده اشاره کرد و گفت: طبق آیین نامه وزارت بهداشت، طول دوره تحصیل دانشجویان این دانشکده در برخی از رشته ها به دلیل تعداد بالای واحدهای آموزشی، طولانی تر شده و دانشجویان از ترم نهم به بعد مشمول جریمه های آموزشی شده و از امکانات رفاهی مانند خوابگاه و غذا با تعرفه دانشجویی بهره مند نخواهند شد.

محمدرضا اصلاح چی معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس نیز در این جلسه اظهار داشت: طبق آیین نامه وزارت بهداشت طول دوره تحصیل دانشجویان تا ترم ۹ مجاز است و در موارد استثنایی و طبق نظر کمیسیون موارد خاص، می تواند تا ۳ ترم تمدید شود.

وی افزود: باتوجه به آیین نامه رفاهی وزارت بهداشت نیز تسهیلات رفاهی بیشتر از ترم ۸ در دوره دکتری تعلق نمی گیرد و دانشگاه نیز به هیچ عنوان بیش از ۱۰ ترم نمی تواند به دانشجویان دکتری تسهیلات رفاهی ارائه دهد.

محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز در این جلسه گفت: دانشجویان دانشکده علوم پزشکی که طبق آیین نامه وزارت بهداشت تعداد واحدهای آموزشی بیشتری را باید بگذرانند و طول دوره تحصیل آنها طولانی تر می شود، طبق نظر و صلاحدید دانشکده در ترم دهم و یازدهم به صورت موردی از پرداخت جریمه آموزشی معاف شوند و یا در پرداخت شهریه آموزشی تخفیف بیشتری برای آنان لحاظ شود.

وی عنوان کرد: باتوجه به محدودیت خوابگاه و مسائل رفاهی دانشگاه، ‌ از ترم دهم به بعد دانشگاه نمی تواند تسهیلات رفاهی در اختیار دانشجویان قرار دهد و دانشجویان باتوجه به تخفیفی که از محل شهریه آموزشی به آنان تعلق می گیرد می توانند از خوابگاه های خودگردان شهریه ای بهره مند شوند.

کد خبر: 846224

وب گردی

وب گردی