ضرورت  گسترش بیشتر روابط اقتصادی ایران و ایتالیا/مذاکرات بانکی تهران و رم برای ایجاد خطوط اعتباری

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مذاکرات بانکی تهران و رم برای ایجاد خطوط اعتباری، اظهار امیدواری کرد که بر اساس توافق های انجام شده، در هفته های آینده این موافقتنامه ها به امضای طرفین برسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت اقتصاد، مسعود کرباسیان که برای شرکت در اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول به واشنگتن سفر کرده است، دیدار «پیئر کارلو پادوان» (Pier Carlo PADOAN) وزیر دارایی ایتالیا، بر ضرورت گسترش بیشتر روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.
او با اشاره به مذاکرات بسیار خوب بین تهران و رم در حوزه ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدی انجام شده توسط بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان از یکسو و بانک های ایتالیایی از سوی دیگر اظهار امیدواری کرد، بر اساس توافق های انجام شده در هفته های آینده این موافقتنامه ها به امضای طرفین برسد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران اعلام کرد، حجم مبادلات تجاری بین ایران و ایتالیا در نیمه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با پارسال سه برابر رشد کرده است.
او همچنین با اشاره به اقدام های بسیار خوب کشورمان در حوزه شفاف سازی و سازماندهی عملیات بانکی و برنامه های موفق اقتصادی کشور در چند سال اخیر اظهار داشت: حفظ رشد 12 درصدی اقتصادی و متوسط 8 درصد در برنامه ششم توسعه نیاز به ایجاد تنوع در تامین منابع مالی و تکنولوژی در کشور با تکیه بر توانمندی های داخلی دارد .
کرباسیان همکاری با ایتالیا در حوزه های مختلف بویژه صنایع فولاد، حمل و نقل و نظایر آن را زمینه های خوبی برای تقویت این همکاریها دانست.
وزیر دارایی ایتالیا نیز در این ملاقات ضمن تاکید بر عزم کشورش در گسترش مناسبات دو جانبه، آمادگی ایتالیا را برای برای همکاری در حوزه های مختلف اعلام و بر علاقه مندی شرکت های ایتالیایی برای همکاری با طرف های ایرانی تاکید کرد.
او همکاری های مالی بین دو کشور را زمینه ساز همکاری های فنی و تکنیکی بین ایران و ایتالیا دانست.
در این دیدار وزیران دارایی ایران و ایتالیا حوزه های مختلف همکاری ها را مورد بررسی قرار دادند.
اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول روزهای 21 تا 23 مهرماه برگزار می شود و نمایندگان نهادهای پولی و مالی کشورهای گوناگون از آن برای تبادل دیدگاه ها و جلسه های دوجانبه با مقام های سایر کشورها استفاده می کنند.
در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، علاوه بر مقام های بانک‌های مرکزی و وزیران دارایی کشورها، فعالان اقتصادی از بانک‌ها و موسسه های مالی نیز گرد هم می‌ آیند تا با مقام های تجاری و بانکی کشورها گفت و گو و تبادل نظر کنند.
در این اجلاس نمایندگان ایران با مقام های اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و مدیران ارشد بانک‌های مرکزی و تجاری برخی کشور‌ها به طور جداگانه دیدار می‌کنند و با توجه به شرایط پسابرجام، در حاشیه این اجلاس، درباره راهکار‌های گسترش روابط بانکی و رفع موانع موجود رایزنی خواهند کرد.
شرکت در جلسه رئیسان و وزیران کشورهای گروه 24 که نمایندگان کشور‌ها مواضع خود را در امور پولی و مالی بین‌المللی هماهنگ می‌کنند از دیگر برنامه های اعلام شده این هیات در واشنگتن دی سی خواهد بود.
کشورهای گروه 24 شامل ایران، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، سوریه، لبنان از آسیا و کشورهای برزیل، آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، کلمبیا، پرو، گواتمالا، ترینیداد و توباگو از آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، نیجریه، کنگو، ساحل عاج و غنا از منطقه آفریقا می‌شود که کشورهای چین، عربستان و مغرب به‌عنوان ناظر در این اجلاس حضور دارند.

403

کد خبر: 846262

وب گردی

وب گردی