ضربه به برجام، ضربه به امنیت و ثبات منطقه و جهان است/ شکستن میز مذاکرات هنر نیست

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه کشور سوئیس می‌تواند نقش بسیار سازنده‌ای در حوزه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند، اظهار داشت: معتقدیم ضربه به برجام، ضربه به امنیت و ثبات منطقه و جهان است و امیدواریم اتحادیه اروپا جلوی حرکت‌های ناصحیح که مخل صلح و همکاریهای بین المللی است، بایستد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در دیدار «لاینتر» سفیر جدید سوئیس در تهران با اشاره به اینکه "شکستن میز مذاکرات هنر نیست و باید پایه‌های حل و فصل اختلافات جهانی از مسیر گفتگو تقویت شود"، خاطر نشان کرد: بی‌تردید در آینده، تاریخ و مردم جهان و آمریکا بهتر قضاوت خواهند کرد راهی که دولتمردان کنونی انتخاب کرده اند، بی نتیجه و اشتباه بوده است.

دکتر روحانی افزود: امروز در شرایط بسیار حساس و مهمی قرار گرفتیم و این شرایط حساس تنها برای ایران و 1+5 نیست، بلکه آثار آن برای کل منطقه و جهان است، چرا که برجام آرامش بیشتری را در جهان و منطقه ایجاد کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری داشته و آن را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: فعالیت هسته‌ای تهران صلح‌آمیز بوده و همواره صلح‌آمیز خواهد بود و در برابر هم‌پیمانانمان در برجام و 1+5 تا زمانی که طرف مقابل به آن پایبند بماند، ما ناقض ابتدایی این توافقنامه نخواهیم بود.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه سوئیس همواره جایگاه بسیار خوبی نزد مردم ایران داشته است، گفت: ایران همواره از روابط بسیار خوب با کشور دوست خود سوئیس استقبال می کند و علاقمند توسعه روابط اقتصادی و همچنین علمی و فرهنگی با سوئیس هستیم.

دکتر روحانی با تأکید بر اهمیت برقراری مناسبات بانکی بین تهران – برن اظهار داشت: مذاکرات خوبی درباره تسهیل روابط بانکی بین دو کشور طی دو سال گذشته انجام شده است که لازم است هر چه زودتر اجرایی و عملیاتی گردد.

«لاینتر» سفیر جدید سوئیس نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود با بیان اینکه مردم سوئیس احترام ویژه‌ای برای تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران قائل هستند، اظهار داشت: سوئیس اهمیت زیادی به برقراری روابط گسترده با ایران در همه زمینه‌ها قایل است و نقشه راهی را جهت تقویت مناسبات دو جانبه تدوین کردیم که مأموریت اصلی من اجرای آن است.

سفیر جدید سوئیس همچنین بر اراده جدی کشورش در خصوص برقراری هر چه سریع‌تر روابط بانکی بین دو کشور تأکید کرد.

لاینتر در ادامه، گفت: سوئیس از توافق برجام حمایت می‌کند و معتقدیم که تمامی طرف‌های این توافق باید به تعهدات خود عمل کند و عکس‌العمل حساب‌شده جنابعالی نشان‌دهنده پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی است.

301

کد خبر: 846270

وب گردی

وب گردی