برگزاری نخستین کارگاه تصویرسازی سوگواره هنر عاشورایی

نخستین کارگاه تصویر سازی یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری با حضور اساتید این رشته در محل حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی، نخستین کارگاه تصویرسازی هنر عاشورایی با حضور 22 نفر از هنرمندان تجسمی و دبیر این دوره از سوگواره برگزار شد و هنرمندان با استفاده از متن های ارائه شده در سایت مربوط به سوگواره که مرتبط با فرهنگ عاشورایی بود، دست به خلق اثر زدند.

آثار خلق شده در این کارگاه به همراه آثار دیگر ارائه شده قرار است در این دوره از سوگواره توسط هیات داوران، مورد بازبینی قرار گرفته و نفرات برگزیده انتخاب و آثار در قالب نمایشگاهی درگالری ابوالفضل عالی حوزه هنری در معرض دید عموم قرار می گیرد.

یکی دیگر از بخش های این دوره از کارگاه، نمایش آثار خلق شده مرتبط با فرهنگ عاشورایی شامل نقاشی پشت شیشه، نقاشی قهوه خانه ای، چاپ سنگی و تصاویری که بصورت نمادین واقعه عاشورا را به تصویر کشیده است.

قرار است دو کارگاه دیگر نیزدر همین زمینه در هفته آینده با حضور هنرمندان برگزار شود.

یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و با هدف بهره­مندی از ظرفیتهای واقعه کربلا در زمینه خلق آثار تجسمی در زمینه های نقاشی ،تصویر سازی ،پوستر و پرچم هم‌زمان با محرم‌ و صفر سال 1439ﻫ.ق در آبان ماه 1396ﻫ.ش به صورت بین المللی بـرگزار می شود.

هنرمندان تا 30 مهرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره که در متن فراخوان آمده است، ارسال کنند.

هیات داوران این دوره از سوگواره در بخش پوستر و پرچم شامل دکتر محمد خزایی، مسعود نجابتی، سید حسن موسی زاده و در بخش تصویرسازی و نقاشی شامل علی هاشمی شهرکی، محمد حسین صلواتیان، حسن روح الامین است.

503

کد خبر: 846283

وب گردی

وب گردی