آلودگی هوا عامل مرگ بیش از نیم میلیون اروپایی

آژانس محیط زیست اروپا مرگ زودهنگام ۵۳۴ هزار و ۴۷۱ نفر در سال ۲۰۱۴ در ۴۱ کشور اروپایی را با تشدید آلودگی هوا در این کشورها مرتبط می‌داند که در این میان آلمان ظاهرا بالاترین آمار تلفات مربوط به تمام منابع آلودگی هوا را داشته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، آژانس محیط زیست اروپا در گزارشی اعلام کرد که آلودگی هوا عامل مرگ زودرس بیش از نیم میلیون نفر در این قاره در سال ۲۰۱۴ بوده است.

این آژانس مرگ زودهنگام ۵۳۴ هزار و ۴۷۱ نفر در سال ۲۰۱۴ در ۴۱ کشور اروپایی را با تشدید آلودگی هوا در این کشورها مرتبط می‌داند که در این میان آلمان ظاهرا بالاترین آمار تلفات مربوط به تمام منابع آلودگی هوا را داشته است.

پس از آن انگلیس و فرانسه به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند و این دو کشور نیز جزء آلوده‌ترین کشورها در اروپا محسوب می‌شوند.

به گزارش دویچه وله، حمل و نقل، کشاورزی، نیروگاه‌ها، صنایع و مصرف کنندگان خانگی مهمترین منابع آلوده کننده هوا در این قاره هستند.

این آژانس آمار خود را براساس اندازه‌گیری و سنجش ذرات معلق به قطر ۲.۵ میکرون یا کمتر (PM)،‌ دی‌اکسید نیتروژن (NO2) و مه‌دود (O3) تهیه کرده است.

705

کد خبر: 846290

وب گردی

وب گردی