اهمیت بالای  کتاب های درسی  پایه  از نگاه شهروندان روسی

70 درصد روس ها بر این باورند که طراحی کتب درسی عمومی (پایه) در مورد موضوعات اساسی در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «یلنا میخایلوا» مدیر تحقیقات مرکز افکار سنجی، درباره داده های نظرسنجی گفت: معرفی کتابهای واحد در دوره های آموزشی اصلی با اساس روشهای فردی آموزشی مخالف نیست. این رویکرد استفاده از منابع اضافی اطلاعات را محدود نمیکند، اما این اطمینان را حاصل میکند که تمامی دانش آموزان عناصر اصلی دانش علمی از این دست - دانشی با ویژگی جهان بینی را به طور تضمین شده دریافت می کنند. همانطور که برای فراگیری عمیق درس ها، با درنظر گرفتن خصوصیات کاربرد رسانه دانش آموزان امروزی، توسعه و معرفی منابع آموزشی الکترونیکی در فرایند آموزشی مفید خواهد بود.

ابتکار برای معرفی یک کتاب پایه در مورد هر یک از موضوعات برنامه درسی مدارس (با حفظ شمار دیگری برای یادگیری عمیقتر) توسط 70% از شهروندان حمایت میشود. در میان قشر روستایی، نسبت موافقان در مقایسه با ساکنین شهرهای بزرگ و همچنین قشر دانشگاهی کمتر است.

در میان دروس اصلی که در آنها دسترسی به یک کتاب پایه ضروری است، در درجه اول زبان روسی (57% توصیه خود را متوجه آن ساختهاند.) و سپس ریاضیات (55%) قرار میگیرد. تقاضاهای بسیاری نیز در مورد طراحی کتابهای درسی واحد در رشتههایی از جمله تاریخ (43%) و ادبیات (41%) وجود دارد. براساس رتبه بندی، مبانی فرهنگهای مذهبی و اخلاق سکولار و نقاشی، تنها مورد توجه 7% از پاسخ دهندگان قرار گرفته است. کمتر از یک سوم موافقین این طرح (30%) براین اعتقادند که این موضوع باید در مورد تمامی مفاد درسی اجرا شود.

همچنین مراسم افتتاحیه با شکوه نمایشگاه «کتاب از دریچه دوران ها: دیدگاه جوانان» روز 12 اکتبر در کتابخانه «ریاست جمهوری بلاروس» برگزار می شود.

این نمایشگاه در زمینه همکاری متقابل جوانان مینسک و سن پترزبورگ است. در این برنامه، سوژه های منحصر به فرد تاریخی را از یک کلکسیون شخصی که پیش تر در بلاروس به نمایش گذاشته نشده است، در معرض دید عموم قرار خواهند داد. بازدیدکنندگان با بیش از 60 کتاب باستانی، مربوط به زمان تزارها، انقلاب، دوران شوروی و جنگ آشنا خواهند شد که قدیمی ترین آن ها مورخ قرن هفدهم هستند.

بخشی از این آثار که به آموزش در دوره امپراتوری روسیه اختصاص یافته است، بسیار متنوع و شامل کتاب های درسی، گواهی ها و غیره می باشد. این نمایشگاه تا 19 اکتبر دایر خواهد بود.

سازمان دهندگان این برنامه، اتاق جوانان وابسته به شورای نمایندگان شهر مینسک، سازمان شهری اتحادیه جوانان بلاروس، مجمع جوانان اوراسیا و کتابخانه «ریاست جمهوری» هستند.

502

کد خبر: 846309

وب گردی

وب گردی