عملیات اجرایی پتروشیمی کیان به‌زودی آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی کیان تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی عزیزی درباره اجرای طرح پتروشیمی کیان که قرارداد آن با شرکت لینده آلمان در دوران پسابرجام در صنعت پتروشیمی امضا شد، گفت: قرارداد تامین فناوری و طراحی پایه (Feed) کیان در آستانه نهایی شدن بوده و اجرای پروژه تا چند روز آینده به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با اعلام این که در شرایط کنونی عملیات اجرایی تسطیح زمین به پایان رسیده است، تصریح کرد: هم اکنون اجرای این طرح وارد مرحله سفارش و خرید تجهیزات و ماشین‌آلات شده است.

او با بیان این که در طرح پتروشیمی کیان، شرکت لینده آلمان افزون بر تامین لایسنس و مهندسی اصولی، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری است، تاکید کرد: پتروشیمی کیان با این فکر ایجاد شد که تکرار تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی را نکند.

عزیزی تکمیل زنجیره‌های ارزش و تولید محصولات جدید پلیمری و پتروشیمی را رویکرد شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان برای مشارکت و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشور عنوان کرد و افزود: تکمیل زنجیره ارزش یکی از مصادیق بارز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سطح صنایع پتروشیمی کشور است.

پتروشیمی کیان از ظرفیت تولید سالانه نزدیک به چهار میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی و پلیمری شامل اتیلن، پروپیلن، پارازایلین، ارتوزایلین، استایرن، پروپیلن اکساید، بوتادین دارد.

خوراک این طرح پتروشیمی قرار است از نفتای تولیدی طرح فراگیر پالایشی سیراف، برش‌های سبک از پتروشیمی نوری، برش‌های سه کربنه و سنگین تر از پتروشیمی کاویان، مهر، مروارید و اتان تولید پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین شود.

402

کد خبر: 846422

وب گردی

وب گردی