دلایل پنهان سکوت اسرائیل در موضوع آشتی فلسطینی

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت امروز (شنبه) سه دلیل برای سکوت و موافقت ضمنی رژیم صهیونیستی در قبال آشتی ملی فلسطینی بیان کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الرساله نت، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت امروز (شنبه) سه دلیل برای سکوت و موافقت ضمنی رژیم صهیونیستی در قبال آشتی ملی فلسطینی بیان کرد.

این روزنامه در بیان اولین دلیل این موافقت به ابتکار مصر اشاره کرد که جزیی از طرح استراتژیک بسیار مهم برای عبدالفتاح السیسی به شمار می آید و هدف از آن نزدیکی به کاخ سفید است. رئیس جمهور مصر می خواهد از این فرصت برای بازساری روابط با واشنگتن استفاده کند و این در حالی است که نتانیاهو به عنوان دوست نزدیک السیسی نمی خواهد تلاش های انجام شده وی در اینباره با شکست مواجه شود.

این روزنامه دلیل دوم را متعلق به وضعیت داخلی نوار غزه می داند، خصوصاً آن که در ماه های اخیر نگرانی های در اسرائیل درباره وضعیت زیربناهای این منطقه ایجاد شده بود، چیزی که می توانست حماس را به شروع جنگی دیگر با اسرائیل ترغیب نماید.

این روزنامه عبری زبان مدعی شد فشارهای مصر علیه حماس منجر به پذیرش شرط «ماجد فرج» رئیس دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان از سوی حماس شده است.

در این مساله حماس پذیرفته است که عملیات های نظامی حماس علیه اسرائیل در کرانه باختری را متوقف نماید. یدیعوت آحارونوت مدعی است این مساله یکی از بندهای سری توافق آشتی ملی بوده است و از آن به عنوان دلیل سوم سکوت اسرائیل در قبال آشتی ملی یاد کرده است.

این روزنامه افزود: نتانیاهو از دستگاه امنیتی مصر خواسته تا جدول زمانی برای مذاکرات جهت خلع سلاح حماس و بازگشت اسرای اسرائیلی در بند حماس قبل از امضای توافق تنظیم نماید .

کد خبر: 846441

وب گردی

وب گردی