راه‌اندازی کانون دانش آموختگان دانشگاه علمی‌کاربردی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با راه‌اندازی کانون دانش آموختگان، دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی همچنان با دانشگاه در ارتباط هستند.

به گزارش ایسکا نیوز،عباس ظریفی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی کهگیلویه وبویراحمد اعتقاد بر مهارت دارد، که هدف اصلی این دانشگاه تأمین مهارت نیروی کاراست.

ظریفی بابیان اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی کهگیلویه وبویراحمد نماینده مراکز علمی کاربردی استان است، گفت: استان ۱۱ واحد آموزشی علمی کاربردی، ۴ واحد آموزشی خصوصی، یک موسسه آموزشی صنعت و ۶ واحد آموزشی دولتی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیست و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی است، بیان داشت: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه نوپا و دستاورد انقلاب اسلامی است، که در راستای راهکارها و آرمان‌های رهبر انقلاب و دولت حرکت می‌کند.

وی بابیان اینکه هدف از تأسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ارتباطات قوی بین دانشگاه و صنعت بوده، و به کمبود علم و عمل در صنعت کمک کرده است، گفت: نمونه جوار صنعت در استان بویر صنعت، دنا صنعت و کوبودنا که هر سه صنعت با دانشگاه ارتباط مستقیم دارد.

این مسئول اظهار کرد: مهرماه امسال رشته صنایع غذایی مربوط به کارخانه کوبودنا به رشته‌های استان اضافه‌شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۸ هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کهگیلویه وبویراحمد تحصیل می‌کنند، که از این تعداد تقریباً ۳۰ درصد بانوان و ۷۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

ظریفی بیان کرد: ۴۰ درصد از دانشجویان این مراکز در مقطع کارشناسی و ۶۰ درصد از آن در مقطع کاردانی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه وبویراحمد در صنعت گردشگری، اظهار داشت: ۴۰ دانشجو در رشته میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مشغول به تحصیل هستند، با توجه به ظرفیت‌های عظیم کشاورزی در استان دانشجویان از این رشته استقبال نمی‌کنند.

وی بابیان اینکه جامعه نیاز به نیروهای مهارتی دارد، تا مردم آن جامعه کیفیت زندگی خوبی داشته باشند، گفت: مهارت یعنی کارفرما حقوق و مزایای شهروندان را بشناسد، تا شهروند در آسایش و امنیت زندگی کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: با راه‌اندازی کانون دانش آموختگان، دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی همچنان با دانشگاه در ارتباط هستند.

902

کد خبر: 846514

وب گردی

وب گردی