ایجاد مرکز رشد حوزه علوم انسانی در خراسان شمالی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از راه‌اندازی مرکز رشد در حوزه علوم انسانی با همکاری جهاد دانشگاهی در این استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی اصغر پیله‌ور اظهار کرد: با توجه به اخذ مجوز راه‌اندازی نخستین مرکز رشد در استان طی سال‌های گذشته توسط جهاد دانشگاهی هم‌اکنون این مرکز با جهت‌دهی‌های جدید در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری در راه‌اندازی این مرکز رشد با جهاد دانشگاهی مشارکت می‌کند تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این نهاد بتواند ایده‌های موجود در این حوزه را حمایت کند.

پیله‌ور با اشاره به فعالیت سه مرکز رشد در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین، گفت: مرکز رشد بجنورد به عنوان یک مرکز جامع در همه حوزه‌ها فعال بوده و مرکز رشد شیروان نیز به دلیل وجود پتانسیل‌های لازم در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به فعالیت می‌پردازد.

وی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: مرکز رشد اسفراین نیز به دلیل وجود زیرساخت‌های صنعتی و وجود کارخانه فولاد و لوله گستر در این حوزه فعال است.

پیله‌ور با بیان اینکه در دیگر شهرستان‌ها ظرفیتی برای راه‌اندازی مراکز رشد وجود ندارد، افزود: در شهرستان‌های فاقد مرکز رشد کانون‌های استعدادیابی برای شناسایی ایده‌ها فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۷۵ واحد فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری و مراکز رشد زیر مجموعه آن مشغول به فعالیت بوده و از حمایت‌های این سازمان در راستای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.

کد خبر: 846520

وب گردی

وب گردی