کوئید با ادویه ی هندی در بازار ایران  / جانشین پراید در چه کشورهایی خریدار دارد؟

رنو کوئید توسط شرکت رنو برای هندی‌ها ساخته شده و حالا قرار است به ایران و برزیل نیز وارد شود. در کشورهای در حال توسعه، خودروهای ارزان‌قیمت فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کنند و نام کوئید در لیست 10 خودروی پرفروش هند به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هاچ‌بک‌های مشهور دنیا مثل تویوتا یاریس، هوندا فیت، فورد فیستا و فیات ۵۰۰ در ارزان‌ترین حالت، ۱۵ هزار دلار قیمت دارند و تولید آن‌ها در ایران هرگز نمی‌تواند به زیر ۷ هزار دلار (معادل ۲۷ میلیون تومان فعلی) برسد.

در این راستا، در آستانه برگزاری نمایشگاه قطعه‌سازان ایران در پاریس، تفاهم‌نامه رنو با ایران‌خودرو و سایپا به امضا رسید که بر اساس آن رنو سیمبل در سایپا و رنو کوئید، به‌عنوان خودرویی ارزان در ایران‌خودرو تولید خواهد شد.

کوئید در هند با دو موتور بنزینی و ۵ تیپ متفاوت عرضه می‌شود. مدل پایه قیمتی برابر ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد و تنها تجهیزات آن، درب و پنجره و پدال گاز و ترمز است! کامل‌ترین مدل RXT Opt است و برچسب قیمت ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی دارد. لیست تجهیزات این مدل شامل: قفل مرکزی، ایموبلایزر، تهویه مطبوع دستی، فرمان برقی، سپر رنگی، مه شکن جلو، شیشه‌بالابر برقی جلو و از همه مهم‌تر صفحه لمسی و ۷ اینچی رنو داستر است که در کنسول میانی این اتومبیل جا خوش کرده.

کوئیدهای برزیلی از ABS به همراه EBD بهره می‌برند و علاوه بر ایربگ سرنشین، دو ایربگ کناری هم دارند؛ در ضمن گفته می‌شود ساختار بدنه هم تغییراتی را تجربه کرده است که افزایش وزن از ۶۶۰ به ۸۰۰ کیلوگرم و کسب ۱/۵ ستاره ایمنی، خود گواه این موضوع است.

در بازار اصلی؛ هوندا Brio، ماروتی Alto, نیسان Redi-Go و هیوندای Eon را در برابر خود دارد، ولی در ایران نزدیک‌ترین رقیب آن نه پراید، بلکه ام‌وی‌ام 111S (از نظر بازه قیمتی و فرم بدنه) است. موتورهای جدید با آرایش سه سیلندر و حجم ۷۹۹ سی‌سی با ۵۳ اسب‌بخار و ۹۹۹ سی‌سی با ۷۰ اسب‌بخار به‌خوبی از عهده جابه‌جا کردن این ماشین سبک‌وزن در فضاهای شهری بر می‌آیند. در دسترس بودن ۸۰درصد گشتاور پیشرانه در دور ۱۲۰۰، (برخلاف خودروهای پژو) راکب را از تعویض وقت و بی‌وقت دنده‌ها آسوده می‌کند.

قرار است که مدل جدید رنو کوئید که آن را کوئید 2017 می‌نامند، وارد بازارهای برزیل شود، محصولی که به گفته مسئولان شبیه کوئید ایرانی است. در سال ۲۰۱۴، طرح مفهومی کوئید توسط رنو معرفی شد که بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌رسید.

این مدل وقتی سال بعد برای تولید انبوه رونمایی شد، در ابتدا هواداران این برند را ناامید کرد، چراکه آن‌ها در انتظار یک کراس‌اوور اسپرت شبیه رنو کپچر بودند، اما کوئید نهایی قرار شد یک مدل ارزان‌قیمت، جمع‌وجور و البته با پیشرانه‌ای نه‌چندان قدرتمند باشد.

در مجموع وقتی رنو قیمت نهایی کوئید را به اطلاع رسانه‌ها رساند، تعداد منتقدین آن کاهش چشمگیری پیدا کرد، چراکه حداقل ظاهر کوئید فراتر از قیمت چند هزار دلاری آن بود.

403

کد خبر: 846544

وب گردی

وب گردی