ارتش اسرائیل از حضور همزمان در دو جبهه ناتوان است

پس از سخنان هفته گذشته «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آمادگی ارتش این رژیم برای جنگ همزمان در دو جبهه سوریه و لبنان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی به این سخنان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز، لیبرمن هفته پیش در جمع تعدادی از سربازان نیروی هوایی و واحد زرهی و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به احتمال به هم ریختن اوضاع امنیتی گفته بود: در جنگ آینده در مرزهای شمالی ،ما فقط با جبهه لبنان مواجه نخواهیم بود بلکه دو جبهه لبنان و سوریه در کنار هم خواهد بود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی به قلم «عاموس هرئیل» تحلیلگر امور نظامی با اشاره به سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: لیبرمن با گفتن این سخنان حال و هوای عید (یهودیان) را از بین برد و خوش بینی اسرائیلی ها را به یاس مبدل کرد. لحن سخنان او درباره جنگ همزمان در جبهه شمالی و جنوبی حاکی از تسلیم کامل بود.

هاآرتص افزود: نظرات لیبرمن درباره نیت دشمنان اسرائیل و لزوم حفظ آمادگی کامل ارتش برای همه شناخته شده است اما آیا نهاد نظامی کشور آمادگی ورود در سناریوی جنگ در دو جبهه را که آقای وزیر ترسیم کرده است ، دارد؟ مسئولان سیاسی برای حفظ آمادگی ارتش در برابر تحولات احتمالی پیش رو چه کرده اند؟

تحلیلگر هاآرتص در ادامه نوشت: این مسائل به صورت غیر مستقیم در گزارش سرگشاده ای که کمیته فرعی کنست ماه گذشته در خصوص توان نظامی اسرائیل منتشر کرد ،مورد بحث قرار گرفت. یکی از توصیه های این کمیته این بود که برنامه ریزی نظامی تغییر کرده و سناریوی تازه ای با هدف افزایش آمادگی های رزمی ارتش تدوین شود. در حال حاضر این کمیته اعلام کرده که ارتش اسرائیل فاقد هرگونه معیار واقعی در خصوص میزان پایداری و استقامت نیروها در ارتش است.

تحلیلگر اسرائیلی خاطر نشان کرد: در نسخه منتشر شده گزارش کمیته، علامت سوال های مهمی درباره آمادگی مطلوب ارتش برای روبرو شدن با چنین احتمالی مطرح شده است.

کد خبر: 846554

وب گردی

وب گردی