راهکاری برای نجات مسلمانان میانمار از مشکلات روحی و روانی

یک دکترای تخصصی سلامت در حوادث و بلایا، راهکاری را پیشنهاد کرد تا مسلمانان میانماری آواره از مشکلات روحی و روانی شدید نجات یابند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، مهراب شریفی سده در تشریح امدادرسانی به آوارگان مسلمان میانمار توضیح داد: هدف از امداد، تأمین نیازهای حیاتی آسیب‌دیدگان و کمک به استقرار حیات آنان و کاهش رنج و مصیبت افراد است و عملیات امداد اگر به‌خوبی انجام شود مقدمه بازیابی و بازتوانی جامعه است.

وی ادامه داد: هدف غایی بازتوانی بازگرداندن جامعه به وضعیت پیش از حادثه است البته اغلب چنین نمی‌شود و اگر امداد به‌خوبی انجام شود سبب توسعه در جامعه آسیب‌دیده می‌شود و کمکهای انجام‌شده در راستای توسعه قرار می‌گیرد.

شریفی تصریح کرد: البته در چنین وضعیت دشوار و بغرنجی که دولت متبوع علیه شهروندان خود خشونت ورزیده و آنان را با اعمال فشار آواره ساخته است عملیات امداد دشوار و طولانی خواهد بود.

وی بیان کرد: آنچه مسلم است و سوابق گذشته نیز نشان می‌دهد اقامت این آوارگان در منطقه طولانی خواهد بود.

مدیرکل آموزش تخصصی و ضمن خدمت هلال احمر ادامه داد: قطعاً خدمات پزشکی و آموزش نیاز طولانی آنهاست و برای معیشت افراد نیز باید فکری کرد، حرکت به‌سوی خودکفایی خانوارها اقدامی است که باید انجام شود.

وی تصریح کرد: اینان زمینی ندارند پس امکان کشاورزی برای آنها وجود ندارد پس نگهداری از حیوانات اهلی و کارهای خانگی می‌تواند مدنظر باشد زیرا معیشت پایدار باید برای این افراد فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت و جنب‌وجوش می‌تواند این افراد را از نظر روانی نیز بهبود بخشد، خاطرنشان کرد: این کار به سلامت روان آنان کمک می‌کند زیرا خزیدن در کنج چادرها و منتظر کمکهای امدادی نشستن جامعه را تنبل و علیل، و سلامت روانی آنان را دچار اختلال‌های جدی می‌سازد.

701

کد خبر: 846637

وب گردی

وب گردی